Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Savjeti stručnjaka

Znate li kako vam autofagija može produljiti život i poboljšati zdravlje?           

Znate li da se tijekom posta ili gladovanja u našem organizmu pokreću prirodni detoksikacijski procesi i regeneracija na staničnoj razini?

Znate li da se tijekom posta ili gladovanja u našem organizmu pokreću prirodni detoksikacijski procesi i regeneracija na staničnoj razini? Radi se o procesu autofagije. Sama riječ autofagija dolazi iz grčkog jezika i sastavljena je od dviju riječi: „auto“ i „phagein“, u značenju „samojedenje“.

Nakon višegodišnjeg rada japanski molekularni biolog dr. Joshinori Ohsumi otkrio je kako se ljudske stanice obnavljaju te je za to otkriće 2016. godine dobio i Nobelovu nagradu za medicinu. Premda je sam proces otkriven još 60-ih godina prošlog stoljeća, Ohsumijeva istraživanja iz 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća pokazala su da upravo autofagija ima ključnu ulogu u zaštiti od starenja, upalnih procesa, demencije i Parkinsonove bolesti. 

Fantastična je vijest ta da tijekom procesa autofagije stanice uništavaju i bakterije i viruse koji se zatim eliminiraju iz organizma, piše Alternativa za Vas.

Stanice se čiste i regeneriraju

Proces autofagije svojstven je svim živim bićima, a ne samo čovjeku. To je izvrstan način na koji se tijelo oslobađa toksina unutar stanica, kao i suvišnih i nezdravih stanica. One, naime, ono što smatraju otpadom upakiraju i pohrane u posebne „vrećice“, tzv. autofagosome, a zatim to premještaju u zasebne „kontejnere“ zvane lizosomi, u kojima se taj otpadni materijal probavlja i razgrađuje.

Upravo uz pomoć lizosoma proteinske strukture razgrađuju se na aminokiseline, koje tijelo zatim koristi za stvaranje i izgradnju novih, zdravih stanica. Ta reciklaža u stanicama od presudne je važnosti za naše cjelokupno zdravlje.

Zahvaljujući autofagiji, naš se organizam oslobađa upalnih procesa i opasnih toksina koji bi inače mogli dovesti do teških oboljenja.

Kako sami možete potaknuti proces autofagije

1. Post ili suzdržavanje od hrane

Za proces autofagije potrebno je postiti ili suzdržavati se od hrane tijekom određenog vremena. Taj bi post trebao trajati najmanje 12 sati, a još bolje kad biste to vrijeme produžili na 24 sata ili više. Primjerice, ako ste zadnji obrok u danu imali u 16 sati, a sutradan ste doručkovali u 7, to znači da ste postili 15 sati.

Prakticirajte to što češće ili pak jednom tjedno uvedite 24-satni post. Tako omogućit ćete svojim stanicama da se očiste, obnove i regeneriraju, a svom organizmu da se odmori i napuni energijom.

Budući da stanice koriste razgradnju raznog otpadnog materijala kao svoje pogonsko gorivo, ne morate strahovati od toga da tijekom posta nećete imati energije. Upravo suprotno. Primijetit ćete porast energije, veću mentalnu jasnoću i snagu duha.

Kada god prakticirate post, odnosno kada ne jedete tijekom određenog razdoblja, omogućujete svom tijelu da se revitalizira i pomlađuje.

Tako ne samo da se štitite od kroničnih oboljenja nego si i produljujete život.

Zbog brojnih dobrobiti ne samo za tijelo nego i za duh post se često prakticira u vjerske i duhovne svrhe. Zanimljivo je i to da ga prakticiraju i izuzetno vitalni ljudi koji žive u tzv. plavim zonama u svijetu. Stanovnici grčkog otoka Ikarije, koji spadaju među najdugovječnije, poste čak 150 dana u godini!

 2. Vježbanje i temperaturni šokovi

Osim postom, proces autofagije pokreće se i vježbanjem, kao i izlaganjem organizma temperaturnim šokovima. Naši su preci, primjerice, zbog oskudice često postili jer nisu imali hrane, usto su naporno fizički radili i bili izloženi velikoj hladnoći ili pak vrućini.

Upravo je takav način života dodatno poticao prirodni proces autofagije, kojem su oni bili izloženi daleko više nego što smo to mi danas.

Uz post i vježbanje, svakako prakticirajte i toplo-hladni tuš ili kupanje u hladnoj vodi. I taj šok i pozitivni stres potaknut će samoobnovu i regeneraciju vašeg organizma.

 Dobrobiti autofagije
  • sprečava upalne procese
  • pomaže u mršavljenju
  • poboljšava rad mozga
  • obnavlja i pomlađuje stanice
  • smanjuje rizik od demencije i Parkinsonove bolesti
  • štiti od kroničnih bolesti, poput dijabetesa i raka
  • smanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja
  • povećava vitalnost
  • produljuje životni vijek

Ne propustite

Gastronomija

Ova salata je vrlo aromatična i osvježavajuća, tako da je idealan izbor za tople dane te ide odlično uz roštilj

Budi fit

U slučaju da mislite da će vam ova kolumna dati quick fix, stanite sad čitati jer ovo nije takav đir.

Darivanje

ALATI predstavljaju dinamičnu, na rezultate usmjerenu vježbu, čiji je cilj čitatelju pružiti neposredno olakšanje od dugotrajnih problema te uspostavu kontrole - i nade.

Savjeti stručnjaka

Redovita zdrava stolica prva je predispozicija zdravlja crijeva

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.