Izbjegnite zimske bolesti

Tijekom zime skloni smo virozama i prehladama. Nekad se vjerovalo da smo podložniji prehladama jer više vremena provodimo u zatvorenim prostorima, posebno u školama i uredima gdje se zadržava puno ljudi koji prenose prehlade svojim obiteljima.

Neki znanstvenici tvrde da smo skloni bolestima zbog kraćih dana zimi i nedostatka vitamina D, što može utjecati na ravnotežu hormona, a to zatim smanjuje imunitet. Neki virusi se lakše prenose pri niskim temperaturama i niskoj vlažnosti zraka. Vjetar isušuje sluznicu nosa što je čini osjetljivijom na infekcije.

Da bismo ostali zdravi i spriječili bolesti, znamo da moramo često prati ruke i toplo se obući kad izlazimo, ali što nam još može pomoći da ostanemo zdravi?

Donosimo 10 savjeta koji pomažu u borbi protiv zimskih bolesti.

1. Voće i povrće

Prehrana bogata voćem i povrćem tijekom cijele godine doprinosi zdravlju, a zimi je posebno važna. Svaki dan možete grickati sirovo povrće, poput celera i mrkve, kako biste spriječili zimske bolesti.

2. Pročišćivač zraka

U zatvorenim prostorima je radi grijanja izrazito suh zrak. Rublje objesite unutra, nabavite kućne biljke i stavite lonce s vodom blizu izvora topline, kao što su radijator i plinska peć.

3. Tjelovježba

Istraživanja pokazuju da tjelovježba poboljšava imunitet i pomaže tijelu da se bori protiv infekcija, a i stresa. Tijekom zime važno je ostati aktivan, ali ako ste bolesni, preporučuje se mirovanje. Vježbajte jogu, a vježbanje facijalne grimase Lav nekoliko puta dnevno pomoći će u borbi protiv prehlada jer dovodi krv u grlo i tako tjera bacile.

4. Probiotici

Probiotici su neophodni u borbi protiv bolesti. Riječ je o “zdravim bakterijama” koje se nalaze u jogurtu, kefiru, siru, kobasicama, kiselog kupusu… Pomažu zdravlju crijeva što je ključno u sprečavanju bolesti jer brzo odstranjuju viruse i bakterije. Vjeruje se da imaju i veliku ulogu u pravilnom funkcioniranju imunološkog sustava jer proizvode određene vitamine.

5. Čaj

Znamo da zimski čajevi pomažu u sprečavanju, kao i liječenju prehlada i gripa. Čaj od đumbira je posebno dobra domaća metoda za prevenciju od bolesti. U Grčkoj se pije čaj od kamilice s medom i rakijom metaxom. Napravite čaj od kamilice s cimetom, klinčićem, limunom, medom i rakijom.

6. Začini

Zima je savršeno vrijeme za dodavanje malo začina u kuhanje. Začini poput papra i ljute paprike dobar su način za podizanje tjelesne temperature u najhladnijim zimskim danima.

7. Svjež zrak

Zatvoreni prostori i suh zrak često su uzrok nastanka bolesti, stoga je izrazito važno provoditi dovoljno vremena na svježem zraku, posebno oko podneva. Kad provodimo vrijeme vani u hladnim, sunčanim zimskim danima, popravlja nam se raspoloženje i punimo se energijom. Izlaganje svjetlu poboljšava i imunitet i sprečava zimsku depresiju.

8. Puno vode

Pijenje dovoljno vode važno je tijekom cijele godine, a zimi je lako dehidrirati, a da toga nismo ni svjesni. U vodu dodajte limun koji će pomoći uravnotežiti pH. Ako ne volite piti vodu s limunom, dodajte steviju i napravite zdravu limunadu. Grgljanje slanom vodom će ubiti bacile u grlu.

9. Sok od svježeg voća

Svježe iscijeđen sok od naranče je izvrsnog okusa, a zdrav je. Pomaže u borbi protiv zimskih bakterija i virusa.

10. Eterična ulja

Ulje lavande i čajevca su eterična ulja koja pomažu u borbi protiv virusa i bakterija. Mogu spriječiti prehladu i gripu, a pomažu u liječenju kad smo već bolesni.