Linda Poščić Borovac: Gradite život

naslovna

Jedna od najvećih i najprestižnijih svjetskih nagrada u poslovnom svijetu, Stevie Award, 13. studenog 2015. našla je put i do ruku Linde Poščić Borovac, predsjednice Uprave, Crocon d.o.o. Crocon je dobitnik nagrade Stevie Awards for Women in Business u kategoriji Najinovativnija tvrtka godine – 10 i manje zaposlenika, a predsjednica Linda Poščić Borovac nagrađena je za svoj rad Steviejem u kategoriji Ženski inovator godine – Promocija, Marketing, Odnosi s javnošću, Poslovne usluge i Financijske usluge.

1. Možete li nama i našim čitateljicama objasniti značaj jedne ovakve nagrade?

Stevie Award jedna je od najvećih i najprestižnijih svjetskih nagrada u poslovnom svijetu, nagrada koja se dodjeljuje za „izvrsnost u poslu“, za istaknuta postignuća i doprinose tvrtki i pojedinaca diljem svijeta. Konkurencija je zaista bila velika i vrijedna poštovanja. Bilo je tu više od 1.300 prijava poslovnih žena iz 26 zemalja svijeta, od Australije, Novog Zelanda, Kanade pa do europskih, azijskih i, naravno, najviše američkih priča, od liječnika, marketinških stručnjaka, tehnoloških tvrtki, … Zaista širok spektar i zadivljujuća postignuća. Značaj nagrade je tim veći kad se uzme u obzir da se žiri sastojao isključivo od stručnjaka, žena predsjednica i vlasnica uspješnih svjetskih tvrtki čiji je nimalo lak zadatak bio iz velikog broja nominacija izabrati one najkvalitetnije, kojima smo, eto, i mi pripali. Sada već davne 2002. g., odmah nakon osnutka Stevie nagrade New York Post ju je nazvao načinom „da se raspoznaju dobri pojedinci od hulja.“ Nema dvojbe da je ta činjenica i dan danas lijepa dobrodošlica u društvo „good guys“.

2. Možda se varamo, ali nekako nam se čini da je oprema za brodove prilično „muški“ posao. Kako ste se našli u tim vodama i što Vas inspirira?

Moj život je od djetinjstva bio prožet morem, brodovima, njegovom opremom, kompleksnim sustavima, na kojima je radio moj otac. On me je uveo u taj svijet nevjerojatnog „organizma“ zvanog brod i njegovih sustava i opreme kao važnih „organa“za besprijekorno funkcioniranje istog.

Ušla sam u taj svijet, bez imalo predrasuda i razloga da isti dijelim na „muški“ ili „ženski“. Tako je i danas. Usredotočenost na pozitivan stav i vrhunsku izvedbu u svemu što činim, kao i iskrena želja da cijeli moj tim svakodnevno dokazuje koliko smo stvarni za naše klijente i partnere, kao i posvećeni tome da izvanredno obavimo posao, oblikuje našu poslovnu kulturu i nesumnjivo utječe na naše poslovanje i autentičnost.

Sve to, i još mnogo više sigurno je razlog zbog kojeg smo još uvijek ovdje, na poslovnom putovanju koje traje već preko dva desetljeća, neumorno inspirirani vrhunskim pojedincima koje susrećemo na tom putu, a koji nam uvijek iznova potvrđuju da su entuzijazam, angažman, upornost u stvaranju, odlučnost, hrabrost u biti ono što čini izvrstan poslovni život i život uopće vrijedan življenja. Ti ljudi, tako jednostavni, a tako veliki, tako proaktivni, a tihi, pozitivni, i puni iskustva, naša su i moja osobna inspiracija, poruka i zahvalnost.

TheStevieAwards_049

3. Ono što nas se posebno dojmilo je filozofija Vašega poslovanja. Mislite li da su Hrvati dovoljno upoznati s Vama bliskim terminom društveno odgovornog poslovanja?

Kroz vlastito iskustvo i poznavanje rada sa tvrtkama iz cijelog svijeta, teško mi je povjerovati da je sa pitanjem društveno odgovornog poslovanja ozbiljno zaokupljen poslovni svijet, općenito, a ne samo hrvatski. Tvrtke se, naravno, svakim danom žestoko trude pričati o terminu društveno odgovornog poslovanja (jer je „netko“ taj termin u ovaj materijalistički svijet „ubacio“ kao pozitivan pa, ga se nastoji što više koristiti), no još uvijek ih veći postotak taj termin ne shvaća, ni ne živi. A, kao i o svemu, tako i o DOP-u puno je lakše pričati nego ga provoditi. Danas malo tvrtki i managera diljem svijeta shvaća da moraju sudjelovati u stvaranju sposobnosti i osobnosti. Nekad je važilo: novac za stručnost. Sada se mora dodati: smisao za pripadnost. To je ona istinska vrijednost tvrtke. To je istovremeno i odgovornost i motivacija! Ako tvrtka živi svoje vrijednosti i razvija snažne standarde ponašanja, te daje pravi smisao poslovima koji rade njezini ljudi i pritom stvara i njeguje pozitivnu, poletnu, ali odgovornu atmosferu punu entuzijazma, strasti, odvažnosti, brige i timske podrške onda je to zaista lijepo mjesto za boravak i za ostvarivanje najboljih potencijala. Ta odgovornost buđenja izvrsnosti u ljudima, onog najboljeg u suradnicima, nije nimalo lak posao, ali je predivan trag na kulturu tvrtke.

4. Istražujući o Vama naišli smo na jednu simpatičnu ideju „Pohvali svog kolegu“… Možete nam pojasniti tu filozofiju?

Filozofija je vrlo jednostavna. Zdrava organizacija je zapravo niz sjajnih odnosa koji prožimaju čitavu tvrtku i ljude na putu do zajedničkog cilja. Ako je ona puna samopoštovanja, pozitivnih stavova, nadahnuća, zahvalnosti, spremnosti da vidi ono najbolje u drugima, onda će u svima i postojati iskrena želja da budu izvrsni u svemu što rade.

Učiti otkrivati i razvijati dobre strane ljudi i života zahtjeva jako puno truda, predanosti i discipline. Naravno, sve se to čini tako očitim. Međutim, ono što je očito je ono što i najčešće zaboravljamo. Stoga smo pred nekoliko godina uveli motivirajuću anonimnu anketu „Pohvali svog kolegu“, koja ima samo jedno pravilo, a to je: najbolja moguća pohvala kolegama za njihov doprinos, kako rezultatu tvrtke, tako i stvaranju ugodnije radne atmosfere kroz tekuću godinu. Zabavno je tako svakog prosinca ubacivati u „magičnu kutiju za pohvale“ papirić s opisom onog najboljeg što vidimo u kolegama. Ne kaže se uzalud: „Nagrađeno ponašanje je ponašanje koje se ponavlja“. Stoga svi nekako jedva čekamo taj trenutak pred odlazak na božićni ručak, kada slijedi izvlačenje naših pohvala i čitanje istih pred svima, i zaista nam pritom ne nedostaje duhovitih komentara niti zabave. To naše druženje u pozitivnom tonu izvrstan je zaključak godine te vrijedna motivacija za sljedeću.

5. Gdje, u poslovnom svijetu, vidite mlade Hrvatice? Što biste im savjetovali?

Voljela bih prvenstveno da mladi ljudi, pa tako i mlade Hrvatice, naravno tu mislim i na moje kćeri, stave naglasak na izgradnju života, a ne karijere, da pronađu svoje najbolje uloge i vještine, i da budu dosljedne u onome što jesu i tko su. Jedino tako se mijenjaju pravila igre i stvaraju nove vrijednosti. Jedino tako se odbija sudjelovati u bilo kakvoj igri imitacije, kopiranja, uspoređivanja, očajavanja, odustajanja. To ja zovem strast! Bez nje ništa drugo neće biti dovoljno!