Merel Werners: Moda može biti udobna

Ove godine u fokus dolaze zanimljivi trendovi koji spajaju udobnost i jednostavnost. Jedan od njih je ovo sezonski trend japanki koje su se našle u centru pozornosti kada je u pitanju udobna, ali trendi obuća koja mijenja modna pravila diljem svijeta. Mogli smo ih vidjeti na modnim pistama poznatih i priznatih dizajnera te kao dio modnih kombinacija nekoliko influencera na Copenhagen Fashion Weeku prošle godine. Kako je došlo do toga i od kad se moda povezuje s udobnošću? Najbolja i jedina osoba koja nam može odgovoriti na ta pitanja je Merel Werners. Ona je uspješna direktorica marketinga kultnog brenda japanki, Havaianas, s više od 25 godina iskustva u internacionalnim modnim i lifestyle tvrtkama.

Što mislite o japankama kao novom i nadolazećem modnom trendu ove godine?

Naravno da sam oduševljena što je jedna od kategorija naših proizvoda veliki trend u 2019. godini. Japanke su jedna od najstarije vrste obuće i vidjeti kako dobivaju priznanje u modnom svijetu je zaista odlično! Već smo vidjeli našu drugu naslovnicu ove godine (Vanity Fair Italija nakon Elle Španjolske) što je fantastično i pokazuje da zaista jesmo u trendu.

Jeste li ikada očekivali vidjeti japanke na modnim pistama velikih dizajnera?

Iskreno, uvijek mi je bio san vidjeti kako našu obuću nose veliki i priznati na modnim pistama, ali  i u prvim redovima na revijama fashion weeka. Nosili su ih svi diljem svijeta i nose ih još uvijek tijekom cijelog ljeta. Stoga je super vidjeti proizvod koji nose svi, od djece do odraslih, od modnih trendseterica do studenta u svom svakodnevnom životu, kako zauzima svoju poziciju na modnoj pozornici. Vidjeti Camille Charriere kako sjedi u prvom redu u Londonu noseći model iz naše Tradicional kolekcije i pritom izgleda izvrsno je nešto čemu sam se nadala već dulje vrijeme.

Mislite li da će ovaj trend potrajati? Koji trend bi mogao biti sljedeći?

Voljela bih da potraje, to je očito! I mislim da je prihvaćanje skromne i jednostavne japanke u visoku modu zaista odlična i velika stvar. Međutim, danas se trendovi toliko brzo mijenjaju i nikad ne znamo što nas sljedeće može dočekati. Također, vjerujem da se naše japanke zaista dobro uklapaju u očiti pokret i zagovaranje udobnosti, athleisure trend i druge trendove u modi. Michael Kors je jednom rekao da voli vidjeti ženu u predivnom kaftanu i jednostavnim japankama. Sviđa nam se taj kontrast.

Može li moda biti udobna?

Definitivno može! Moda može biti udobna na dva načina, i u smislu nosivosti i prema osobi koja ju nosi. Naše japanke su napravljene od gume koja ih čini mnogo udobnijim za razliku od konkurencije koja ih većinom izrađuje od EVA materijala. To znači da možete hodati satima u njima bez umaranja. U ljetnim mjesecima ne nosim ništa osim japanki i sandala koje su malo svečanije. Bez obzira nosim li dizajnersku haljinu ili najdraži par traperica, moje Havaianasice mi pružaju udobnost koju svakodnevna užurbanost u mom životu. Vidimo kako sve češće ljudi nose japanke i po gradu. U Londonu mnoge žene idu na posao u svojim Havaianasicama te se presvuku u cipele s visokom petom kada dođe vrijeme za službene sastanke. Počinjemo uvjeravati ljude da je OK nositi japanke tijekom cijelog dana, recimo na jedan casual petak.

Havaianas je poznat kao kul brend. Koja je tajna u postizanju takvog statusa?

Mislim da je to zato što smo skroman i zabavan brend. Naše japanke izrađujemo na isti način već više od 57 godina. Svjesni smo da izrađujemo jednostavan proizvod, ali smo ponosi na njegov uspjeh i koliko ljudi vole naše proizvode diljem svijeta. Prepoznali smo svoje mjesto u ljetu i zabavnim trenucima te se trudimo biti što jednostavniji. Samo želimo nastaviti našu misiju i donositi svima malo brazilskog ljetnog duha, boje i sreće. Autentičnost je krucijalna kada je u pitanju zadržavanje tog kul statusa. Mi se ne forsiramo i ne trudimo previše te je to jedna od stvari koja se sviđa ljudima i drugim brendovima, U zadnje vrijeme dobivamo mnogo poziva od drugih brendova koji bi voljeli ostvariti suradnju s nama. A partnere biramo pažljivo upravo iz razloga što ne želimo izgubiti našu autentičnost. Uskoro ćemo objaviti jednu vrlo zabavnu suradnju za ljeto 2019. Stay tuned!

Koji su vam sljedeći planovi za hrvatsko tržište? Spremate li nešto uzbudljivo?

Hrvatsko tržište nam je zaista uzbudljivo, osobito zbog velikog potencijala hrvatske obale i ljeta kojeg ovdje imate stoga se nadamo da ćemo nastaviti razvijati brend ovdje. Nadamo se da ćemo postati relevantni lokalnim potrošačima. Samo se moramo potruditi da ljudi isprobaju naš proizvod prvu put. Nakon toga, nemamo problema i vrlo brzo postajemo omiljeni brend kojem se ljudi vole vraćati.

Moglo bi se reći da se Havaianas zaista dobro uklopio u hrvatsko tržište. Koji je glavni razlog tome?

Mislim da je razlog tome priroda klime i ljudi u Hrvatskoj. Većina Hrvata obožava more, brodove, plaže i sunce. Vi ste prirodni ljubitelji života, zaista prigrlite ljeto i živite ga što je blisko nama iz Havaianasa. Također, zaista ste uzbuđeni i želite čuti nove priče koje dolaze iz Brazila. Na primjer, svim je zanimljiva činjenica da na brazilskim vjenčanjima mladenci obično gostima ponude japanke kako bi mogli plesati cijelu noć nakon službene ceremonije.

U prošlosti je Havaianas surađivao s nekoliko velikih brendova. Imate li još zanimljivih suradnji pripremljenih za budućnost ili barem neke za koje priželjkujete da se ostvare?

Zaista smo privilegirani kada su u pitanju suradnje s velikim brendovima i izvrsnim umjetnicima. Na primjer, ove godine imamo tri modela japanki na kojima se nalaze umjetnička djela Tarsile Do Amaral koja je bila jedna od prvih modernih umjetnica na početku 20. stoljeća u Brazilu i ženska pionirkinja na tom području. Također, ostvarili smo suradnju s Arlin Graffom, brazilskim grafiti umjetnikom koji je kreirao tri fantastična printa s ugroženim vrstama životinja koje žive u amazonskoj džungli u Brazilu.  Od prodaje te, IPE kolekcije, doniramo 7% IPE – Institutu za ekološka istraživanja koji zaista odrađuje odličan posao kada je u pitanju očuvanje naših šuma. Pravi smo sretnici zato što imamo proizvod koji može funkcionirati kao slikarsko platno za ovakve suradnje, ali i suradnje s drugim modnim brendovima.

Što vas je privuklo Havaianasu kao brendu?

Podrijetlom sam polu-Surinamka tako da sam odrastajući u susjednoj zemlji Brazila, Surinamu, već bila upoznata s brendom i zemljom iz koje dolazi tako nisam mogla reći ne kada se pojavila prilika da radim za brend. Dugi niz godina radila sam za veliku američki modnu kuću I bila sam stvarno uzbuđena što sam mogla odraditi svoju prvu veliku prezentaciju u Havaianasicama. Tijekom ljeta se zaista kod nas probudi taj ležerni brazilski duh i na poslu. Drago mi je što mogu pričati o brendu kojeg zaista volim što je prava privilegija.

Što mislite po čemu se Havaianas ističe kao brend?

Mislim da je to zato što smo brend s dugom poviješću (rođeni smo 1962. godine), ali i jednostavan brend koji je ostao vrlo vjeran svojoj biti i korijenima. Nikada ne uzimamo naš položaj zdravo za gotovo i osjećamo se iznimno privilegirani što izrađujemo i nudimo proizvod koji ljudi primarno koriste tijekom zabavnih trenutaka u životu te smo na taj način dio njihovih praznika i godišnjih odmora koje provedu na plaži tijekom ljeta. Zbog toga se uvijek trudimo biti zabavni, puni iznenađenja te istovremeno modno osviješteni bez da izgubimo našu skromnost i brazilski duh!