Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Fashion report

Adaptivna moda: Moda za osobe s invaliditetom vrijedna milijarde

U potpunosti smo sigurni, ako niste dio zajednice osoba s invaliditetom, da ste se pitali što je uopće adaptivna moda?

Vjerujemo kako ste prethodnih tjedana vidjeli da jedan od najpoznatijih brendova donjeg rublja, Victoria’s Secret, zaokreće marketinšku strategiju te se ponovno vraća na tržište ove jeseni. Ako ste to vidjeli, vrlo vjerojatno ste zamijetili da je jedan od noviteta i adaptivna moda odnosno odjeća. U potpunosti smo sigurni, ako niste dio zajednice osoba s invaliditetom, da ste se pitali što je uopće adaptivna moda?

Kako izgleda i što je adaptivna odjeća?

Adaptivna ili prilagodljiva moda odnosi se na odjeću koja je prilagođena za osobe s fizičkim invaliditetom koje mogu imati poteškoća s odijevanjem klasičnih odjevnih komada. Iako adaptivna odjeća nije potrebna svima, ključna je za one ljude koji se suočavaju s poteškoćama pri samostalnom odijevanju.

Recimo, neke od tipičnih izmjena što običnu odjeću čini adaptivnom mogu uključivati magnetske i čičak kopče umjesto gumba i vezica, skrivene patentne zatvarače, pametne detalje koji koriste osobama u invalidskim kolicima ili pri obuvanju cipela kod onih s amputiranom rukom. Donje rublje tako na sebi može imati zatvarače ili čičak na prednjoj strani grudnjaka, a na gaćicama se to najčešće nalazi sa strane.

Budućnost mode nalazi se u adaptivnoj odjeći

Zanimljiv je podatak da prema istraživanju Europske komisije, prema posljednjim podacima iz 2022. godine, čak oko 87 milijuna ljudi u Europskoj Uniji ima fizički invaliditet zbog kojeg moraju nositi prilagodljivu odjeću.

Iako možda pretpostavljate kako je ovo vrlo uska niša mode, varate se. Nadalje, brojke pokazuju kako bi vrijednost adaptivne mode do 2026. godine mogla biti oko 400 milijardi dolara.

Budući da ova modna niša ima veliki potencijal, i drugi svjetski brendovi nisu propustili uložiti u adaptivne komade odjeće pa tako među nekim brendovima koji imaju linije odjeće za osobe s invaliditetom su, vjerovali ili ne, Skims, brend Kim Kardashian, zatim Tommy Hilfiger, Zalando, Nike, Seven7 Jeans i mnogi drugi.

Važno je znati da osobe s invaliditetom inače kupuju ‘običnu’ odjeću i potom je prilagođavaju za svoje potrebe ili jednostavno brojne OSI daju šivati određene odjevne predmete kako bi im život bio lakši, barem maleni djelić.

Već godinama se svijest o osobama s invaliditetom općenito podiže pa tako i u svijetu mode te smo svjedoci brojnih fashion inkluzivnih kampanja, ali i toga da brojne modne revije nose same osobe s invaliditetom. Dakle, u fashion svijetu i osobama s invaliditetom se ne radi o tome da si ljudi moraju posebno prilagođavati odjeću, nego o tome da odjeća zaista bude dostupna svima i da je dio rješenja učiniti osobe s invaliditetom zaista vidljive.

Više

Fashion report

Hrvatski brend Minami u malom je krugu dragih klijentica, prijatelja i predstavnika medija otvorio vrata svog prvog showrooma.

Fashion report

ZiZou nakit se izrađuje kombinacijom modernih i tradicionalnih tehnika, a ono što ga odlikuje su i male serije, a samim time i unikatnost.

Fashion report

Poseban naglasak ovogodišnjeg buvljaka je na iznimnoj ponudi ručno rađenih unikatnih torbica pod brendom Repe!

Trendovi

Ove godine, naš je cilj jednostavan - primite li poljubac, poklon ili osmijeh, samo ih šaljite dalje, stvarajući tako beskrajan krug radosti!

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.