Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Gastronomija

Hrana koja opušta

Pogledajte koje su to top namirnice s antistresnim učinkom.

Voditeljica RTL Televizije i fitness trenerica Renata Sopek zajedno s poznatom nutricionisticom dr. Lejlom Kažinić Kreho napisala knjigu je knjigu "Zdrava i Fit", koja je objavljena pred ljeto 2010. godine.

Riječ je priručniku zdravog življenja za modernu ženu, prvog takvog tipa u Hrvatskoj, kojeg možete pronaći u svim Profilovim knjižara po cijeni od 99 kn. Sadrži jednostavne recepte i vježbe za jačanje kondicije i dobro raspoloženje, motivirajuće poruke za svakodnevno uživanje u hrani i vlastitom tijelu, te predlaže top namirnice i dinamičan trening za uklanjanje masnoća i oblikovanje tijela.



U narednih nekoliko tjedana na She.hr-u moći ćete pročitati odlične savjete i recepte za opuštanje, uklanjanje masnoća i dobro življenje autorice dr. Lejla Kažinić Kreho koje možete pronaći u knjizi "Zdrava i fit". U nastavku pročitajte prvi od serije članaka sa savjetima i receptima za opuštanje u kojem ćete otkriti koje su to super namirnice koje imaju antistresni učinak.

Smeđa riža

Pomaže da se otpuste kemijske tvari odgovorne za dobar osjećaj, serotonin i norepinefrin. Sadrži tiamin, niacin, fosfor, kalij, željezo, riboflavin te fitokemijske tvari koje mogu sniziti kolesterol. Što sporije naše tijelo apsorbira ugljikohidrate, to je jače djelovanje serotonina — hormona zadovoljstva! Još jedan razlog više da namirnice nižega glikemijskoga indeksa čine najvažniji dio naše prehrane!

Avokado

Idući put kada osjetite da ste pod stresom nemojte otvoriti zamrzivač da biste uzeli sladoled već uzmite avokado i napravite od njega meksički umak guakamolu te ga namažite na integralni kruh. U usporedbi s bilo kojim drugim voćem avokado sadrži više bjelančevina, kalija, magnezija, folne kiseline, vitamina B skupine i vitamina E te vitamin K i beta-sitosterol, fitokemijsku tvar koja smanjuje kolesterol. Pola avokada ima 487 mg kalija, što je više od banane srednje veličine.



Bademi

Svaki put pri jačem stresu udarci srca se ubrzaju i tijelo se priprema na "bijeg ili borbu", a idealna namirnica koja će ojačati srce je badem koji sadrži magnezij, važan za održanje adrenalne funkcije, vitamin E važan za obrambeni sustav, kao i vitamin B, poznat po smirujućem djelovanju. Potopimo li badem preko noći u vodi, bit će mnogo probavljiviji, a uz to dobivamo i svježe bjelančevine, kao i esencijalne aminokiseline. Badem pomaže cirkulaciji, a bademovo ulje koristi se za uravnoteženje krvnog tlaka. Ako niste ljubitelj badema, ne zaboravite na pistacije i orahe. Istraživanje iz 2007. potvrđuje da šaka pistacija dnevno može sniziti krvni tlak, a orasi ne samo da snižavaju tlak već su bogati i bakrom, čiji i najmanji nedostatak smanjuje razinu proteinske molekule interleukin, potrebne tijelu za obranu od virusne i bakterijske infekcije.

Celer

Sadrži supersmirujuće nutrijente kao što su vitamin A, vitamin C, B1, B2, kalcij, željezo, magnezij, fosfor i kalij. Divlji celer još se u srednjem vijeku koristio kao ljekovita biljka protiv nesanice, uznemirenosti, reumatizma, gihta i artritisa. U Vijetnamu se koristi za snižavanje krvnog tlaka, dok se sok od celera pokazao korisnim za snižavanje ukupnog kolesterola.

Plava riba


Za omega-3 esencijalne masne kiseline smatra se da su izvrsne protiv depresije jer djeluju na kemijsku neravnotežu u mozgu koja je i dovela do depresije. Prehrana bogata plavom ribom, i to tri puta tjedno, uravnotežuje hormone stresa kortizol i adrenalin, a mnoga je istraživanja povezuju sa zdravim srcem.



Banana

Zasigurno i vi posežete za bananom kada osjetite da ste bezvoljni i bez energije. Mnogi to čine, jer ne samo da je ukusna i zdrava alternativa rafiniranim slasticama već sadrži i vitamin B6, magnezij i biljna vlakna. Bogata je triptofanom, aminokiselinom koja nas prirodno opušta, i savršena je za sve one koji pate od nesanice.

Krastavac

Ima učinak da "hladi" jetra jer se smatra da jetra bolje reguliraju hormonsku ravnotežu ako nisu previše ugrijana, a to poboljšava raspoloženje i pridonosi pozitivnom osjećaju. Stara je izreka "hladan ko krastavac", a danas se zna da je on jedan od glavnih sastojaka detoksikacijskih i antistresnih napitaka!

Sezamove i suncokretove sjemenke

Nazivaju ih s pravom supernamirnicama jer mali dnevni unos ima velik učinak na naše zdravlje. Bogate cinkom i vitaminima B skupine, i to naročito B6 i pantotenskom kiselinom, koji se pojačano troše kada smo pod stresom, sadrže vitamin E, magnezij, folate, selen (koji mnogima nedostaje, kao i cink), a uz sve to i prirodne bjelančevine, što ih čini naročito važnim namirnicama za vegane i vegetarijance.

Zeleno lisnato povrće

Sadrži i magnezij i kalcij, oba poznata po umirujućem učinku, a nedovoljan unos magnezija može izazvati migrenu i osjet stalnoga umora, što su česti znaci stresa! Stoga svaki put kada pravite sendvič ne zaboravite ga obogatiti listovima zelene salate i mladoga špinata.



Šparoge

Samo jedna porcija šparoga zadovoljava 60% naših dnevnih potreba za folnom kiselinom. Većina elemenata potrebnih jetrima, koži, bubrezima i kostima nalazi u šparogi. Šparoge su bogate glutationom, antioksidansom koji štiti stanice od oštećenja. Protodioscin je biljna tvar pronađena u šparogi koja pridonosi zdravlju kosti, ima antikancerogeno djelovanje na mnoge karcinome, poboljšava seksualnu želju i erekciju — a pad libida čest je znak stresa!

Morske alge

Hormoni odgovorni za dobro raspoloženje serotonin i norepinefrin mogu se proizvesti iz aminokiselina triptofan i L-fenilalanin, koje sadrži hrana bogata bjelančevinama kao što su alge. Alge sadrže 60% bjelančevina i važna su antistresna hrana, a uz to sadrže i nutrijente koji pozitivno djeluju na živčani sustav. Izvrsne su i stoga što mogu nadoknaditi mnoge nutrijente koji se ubrzano troše kad smo pod stresom.

Lubenica

Voće koje je krcato antioksidansima, vitaminima A, C i E, stoga i ne čudi što je sok od njegova crvenoga mesa i sjemenki jedan od najpoznatijih prirodnih antioksidantskih koktela! Čaj od sjemenki lubenice koristi se kao dijuretik te pridonosi snižavanju krvnog tlaka, što je važno u danima pojačanoga stresa.



Brusnice
Flavonoidi i fenolne komponente kod brusnice dokazano smanjuju loš LDL kolesterol i povećavaju dobri HDL kolesterol. Povišen ukupni kolesterol i LDL kolesterol česte su popratne pojave kod dugotrajnijeg stresa!

Češnjak

Supernutrijenti iz češnjaka koji nas "čuvaju" su alicin, "ubojica" štetnih bakterija, saponin, eliminator kolesterola, i kumarična kiselina koja ima antikancerogeno djelovanje.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Putovanja

Nakon više od godine dana neprekidnih ograničenja putovanja, napokon se odaje priznanje pozitivnom utjecaju koji putovanja imaju na zdravlje i blagostanje, a odlazak na...

Duh i tijelo

Pružite svome tijelu sve ono što mu treba kako bi bezbrižno izguralo nadolazeću hladnu zimu.

Horoskop

Svi znamo da bismo trebali paziti na namirnice koje unosimo u organizam, a razumijevanje svojih slabosti može doprinijeti cjelokupnom shvaćanju koncepta zdrave prehrane.

Duh i tijelo

Svako eterično ulje ima svoja svojstva, pa stoga i svoj jedinstveni raspon emocija koje može izazvati.

Advertisement