Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Budi fit

I vegetarijanci su sportaši

Vegetarijanska prehrana može zadovoljiti dnevne nutritivne potrebe sportaša.

– Dnevnu potrebu za proteinima upotpunjujem kombinacijom žitarica i mahunarki koje  svakodnevno jedem i daju mi optimalni omjer potrebnih aminokiselina. Osim toga, konzumiram i mliječne proizvode te soju, tofu i seitan, bogate izvore proteina,- odgovorio je na predrasude Saša Momić, četverostruki prvak Hrvatske u odbojci.

Iako vegetarijanac, igrao je u najjačim ligama svijeta, uključujući talijansku i slovensku. Profesionalno se bavi odbojkom od 1995. godine, a također je osobni  wellness trener i savjetnik za prehranu.

Vegetarijanci unose manje proteina od ljudi koji konzumiraju hranu životinjskog podrijetla, no to se može nadoknaditi. Čak i u sportovima kao što su bodybuilding i fitness, moguće je unijeti u organizam dovoljno proteina konzumirajući hranu isključivo neživotinjskog porijekla. Naravno, važni su i proteinski napici kao dodatak prehrani.

U usporedbi s ljudima koji konzumiraju hranu životinjskog porijekla, vegetarijanci jedu puno više voća i povrća, vlakana i hrane bogate antioksidansima, a tu je puno manje zasićenih masnoća, a time i kolesterola. Upravo to čini vegetarijansku prehranu zdravom. Istraživanja britanskog društva nutricionista 2005. godine pokazala su kako vegetarijanci manje obolijevaju od bolesti srca, nekih oblika raka, dijabetesa i visokog tlaka.

"Osjećam se lakše"

Za vegetarijanstvo se Momić odlučio još u srednjoj školi kada je pisao maturalni rad na temu tumora te je u tu svrhu čitao knjige o prehrani. Knjige su ukazivale na povezanost nekih oblika zloćudnih tumora s prehranom. Naučio je mnogo o samom funkcioniranju ljudskog organizma i o nutrijentima potrebnim za njegovo normalno funkcioniranje. Iz knjiga je saznao kako u zemljama gdje se tradicionalno ne konzumira meso ima daleko manji postotak oboljelih od raka debelog crijeva, želuca i probavnog trakta. Sve je to ostavilo na njega veliki dojam i navelo ga da u potpunosti promijeni način prehrane.

– Meso, ribe i jaja sam odmah izbacio iz prehrane, a mliječne proizvode još uvijek s vremena na vrijeme konzumiram. Najprije sam primijetio da se osjećam lakše, a potom i kako se brže oporavljam nakon treninga.  Osim toga, povećala mi se izdržljivost,- istaknuo je Momić.

Stručnjaci preporučuju sportašima dva grama proteina po kilogramu tjelesne težine. Momić smatra da se na snazi i izdržljivosti može „dobiti“ i sa znatno manjim unosom tog nutrijenta i podsjeća  na svjetski poznatog body biliding prvaka Andreasa Cahlinga. Neki se nutrijenti u organizmu sami spajaju u proteine, kao na primjer spoj mahunarki i žitarica.

– Kao i svi sportaši, koristim razne dodatke kao što su multivitaminski kokteli, jer je današnja hrana „praznija“, odnosno, ima manje vitamina i minerala zbog raznih kemikalija koje sadrži. Prije sam nakon treninga pio proteinske napitke, nisam bio zadovoljan sve dok u "Formuli 1", nisam našao optimalnu količinu svih potrebnih aminokiselina, minerala i vitamina,- otkriva naš sugovornik.

Recepti odbojkaškog prvaka


Doručak:

Voće, jer ne opterećuje probavu i pridonosi „čišćenju“, odnosno, detoksikaciji. Osim toga, voće opskrbljuje mozak fruktozom i glukozom koje su naše „gorivo“.

Ručak:

Tofu i seitan narežemo na kockice, te ih nekoliko sati mariniramo s maslinovim uljem i tamari sosom. Tako izmiješane sastojke stavimo u vatrostalnu posudu i dodamo buču narezanu na kockice te pečemo u pećnici na 220 stupnja oko 45 minuta.

Večera:

Drevne žitarice kinoju i amaranth koristili su Maje i Asteci, jer su savršen spoj proteina i vitamina. Kinoja sadrži i augumin – protein za koji se do sada smatralo da se nalazi samo u jajetu. Osim toga, sadrži dva puta više kalcija nego mlijeko.

Špinat se prokuha tek minutu i prelije s prženim bademima i tamari sosom.

Poslije treninga:

Napitak koji sadrži sve potrebne nutrijente.

Konzumira i  puno orašastih plodova te sjemenki uljarica koje su bogat izvor omega-3 i omega-6 masnih kiselina, a  mogu im se dodati i kompleksni ugljikohidrati kao što su žitarice, integralna tjestenina i riža.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Duh i tijelo

Eterična ulja, te ugodne supstance koje se mogu fino raspršiti, udahnuti ili nanijeti na kožu, jednostavan su, ali vrlo učinkovit, način borbe protiv zimskog...

Savjeti stručnjaka

Svi koji imaju neke bolesti bi se prije uzimanja CBD ulja TREBALI konzultirati sa svojim liječnikom te tako spriječiti moguće nuspojave.

Budi fit

Trčanje je idealan kardio trening, koji ojačava mišiće i djeluje na poboljšanje općeg fizičkog stanja i psihičkog stanja.

Zdravstveni karton

Očima bilježimo sve slike koje kasnije pretvaramo u uspomene.

Advertisement