Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Joga – drevni lijek za stres

Mistična disciplina ili praktičan način poboljšanja kvalitete života?

Što Beatlesi i Madonna imaju zajedničko? Uz širenje pozitivnih vibracija glazbom, ono što ih povezuje jest i svojedobno gorljivo zagovorništvo prakticiranja joge. Nekad u zapadnom svijetu smatrana hirom hipi generacije, joga danas postaje dijelom života najrazličitijih skupina ljudi.

Svakodnevica suvremenog čovjeka ubrzanija je nego ikad prije. Stoga ne čudi činjenica kako je stres rastući problem našeg doba, koji se u zabrinjavajućoj mjeri počinje očitovati u zdravstvenim tegobama tijela i uma.



Starost početaka joge procjenjuje se na oko 4.000 godina, a tijekom tog dugog perioda ova se disciplina svojim širenjem iz Indije na zapad razgranala na brojne sustave. Neki od njih prednost daju meditaciji, drugi disanju, a treći fizičkim vježbama. O svakome od ovih smjerova napisane su nekad malobrojne i tajne, a danas brojne knjige dostupne širokoj javnosti.

Za prakticiranje joge ljudi se danas odlučuju iz različitih pobuda. Netko želi postići veću fleksibilnost i vitalnost tijela ili se osloboditi boli, netko teži opuštanju uma od svakodnevnih briga, dok je netko željan istražiti dubine vlastite svijesti u tišini meditacije.

Jedan od najpopularnijih smjerova joge na zapadu naziva se Hatha joga. Ona naglasak daje vježbama koje uključuju različite specifične položaje koji istežu i jačaju čitavo tijelo, pomažu razviti osjećaj ravnoteže i fleksibilnost, kao i svjesnost tijela i koncentraciju uma. Sve vrste joge uključuju vježbe disanja kojima možemo podići razinu energije, opustiti um te uravnotežiti mnoge tjelesne funkcije.

Tko može prakticirati jogu?

Joga ujedinjuje tijelo, um i duh te se stoga može smatrati duhovnom disciplinom, no osoba ne mora promijeniti svoja duhovna uvjerenja kako bi vježbala ove tehnike. Cilj joge je vraćanje prirodnom opuštenom i svjesnom stanju duha i tijela. Mnogobrojne koristi joge dostupne su mladim i starijim ljudima, bolesnima i zdravima, te pripadnicima bilo koje vjerske zajednice.

Joga također ima pozitivne učinke na djecu. Vježbe primjerene njihovom uzrastu pomažu djeci kroz igru razviti svijest o vlastitom tijelu, potaknuti ih na fizičku aktivnost te omogućiti održavanje zdravlja tijela i duha od najranije dobi.



Vježbe su preporučljive i mladima u pubertetu, kada dolazi do brojnih promjena njihovim u tijelima i umovima. Joga djevojkama i mladićima može pomoći da postanu smireniji i zdraviji, razviju samopouzdanje, te poboljšaju koncentraciju i pamćenje zahtjevnih školskih sadržaja.

Buđenje harmonije duha i tijela

U mnoštvu različitih sustava joge danas dostupnih i u našoj zemlji, bez sumnje ćete moći pronaći jedan primjeren vašim potrebama. Premda je pregršt informacija o jogi danas dostupno putem interneta ili brojnih knjiga, sve se tehnike, a naročito one složenije, preporučuje izvoditi uz stručno vodstvo te poštujući trenutne vlastite granice.

Moderan čovjek teško se može osloboditi stresnih izazova koje nosi svakodnevica. Ipak, moguće je, redovitim odvajanjem trenutaka za povlačenje svijesti iz vanjskog bučnog i ubrzanog svijeta te okretanje svome tijelu i unutarnjim tišim razinama, postići harmoniju koju potom možemo naučiti prenijeti na ostatak dana i aktivnosti koje nas čekaju.

Divine Energy Park

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Duh i tijelo

Postoji jedan zanimljiv fenomen koji se pojavio u današnjoj kulturi, a ja ću ga nazvati "Vinske mame".

Duh i tijelo

Briga o sebi je važna jer je to ključ za pronalaženje ravnoteže kako u nama samima, tako i izvana.

Duh i tijelo

Meditacija se pokazala kao izvrstan alat za smirivanje nemirnog dječjeg uma.

Zdravstveni karton

Stres definiramo kao složenu reakciju organizma na štetne agense iz okoline, tzv. stresore.

Advertisement