Fotografiranje proizvoda i reklamna fotografija je posebna grana fotografije jer obuhvaća puno toga na što moramo misliti. Takva fotografija treba biti ugodna oku, poželjno je da prenosi priču ili neku poruku, te ako ima još i umjetničku notu sigurno će privući pažnju.
Bilo da se želite baviti fotografiranjem proizvoda ili imate proizvode koje morate fotografirati za svoj biznis postoji lista stvari na koje trebamo pripaziti kada to radimo.
1. PRIPREMA I PLANIRANJE
Ne kaže se bez veze da je priprema pola posla, a u slučaju fotografiranja proizvoda je i više od pola posla. Kod fotografiranja proizvoda treba detaljno isplanirati cijeli proces jer ne želimo krenuti s fotografiranjem i onda otkriti da nam nešto fali ili ne odgovara. U pripremu krećemo od izbora proizvoda, prikupljanje ideja, razradu scene i poruke koju želimo prenijeti fotografijom. Stavite sve na papir, napravite listu stvari koje bi vam mogle zatrebati, a možete i skicirati kako želite da slika na kraju izgleda. Cilj je upoznati ljude s našim proizvodom i čemu on služi, zašto je poseban!
2. REKVIZITI I POZADINE
Kad smo napravili pripremu krećemo u nabavu rekvizita i pozadine. Neke od stvari za fotografiranje možda imate u svom domu i možete iskoristiti kao rekvizite pa ih ne trebate kupovati. Ista stvar je i s pozadinama, prvo bacite oko po svom stanu i vidite je l’ možete nešto iskoristiti, a tek onda radite popis za trgovinu. Birajte one rekvizite i pozadine koje će istaknuti proizvod i njegove karakteristike, te dopuniti priču o njemu.
3. STILIZIRANJE
Ako smo dobro napravili pripremu, skupili sve rekvizite možemo krenuti sa stiliziranjem scene. Prvo izaberemo pozadinu koja bojom i stilom odgovara proizvodu, onda biramo rekvizite koji će ići uz proizvod na scenu. Nikako ne morate iskoristiti sve rekvizite koje ste stavili na popis, jer i u fotografiji često vrijedi ona izreka „Manje je više“. Za stiliziranje koristile skice koje ste napravili, ali ako vidite da vam ne funkcionira takva scena poigrajte se dok ne dobijete žaljeni izgled.
4. KADAR
Prilikom stiliziranja bitan je kadar i pratite na mobitelu ili fotoaparatu kako sve izgleda. Da bi dobili sliku ugodnu oku pomažu nam i neka pravila za kvadriranje, kao npr. Rule of Thirds, Negative space, zlatni trokut, simetrija ili vodeće linije. Znači postavljam proizvod i rekvizite tako da usmjeravamo pogled gledatelja prema proizvodu na kojem je fokus. Pritom pravila nam služe kao smjernice da nam olakšaju taj posao.
5. KUT FOTOGRAFIRANJA
Kutom snimanja mijenjamo perspektivu i tako se prilagođavamo proizvodu koji slikamo. Ako je proizvod uspravan najbolje ga je slikati u ravnini očiju. Za niže proizvode koji s gornje strane imaju naljepnicu ili logo je bolje slikati pod kutom od 45. Sljedeći kut slikanja je Top view, Flat Lay ili jednostavno slikanje odozgo koje se jako često koristi za fotografiranje hrane, ali i kozmetike. Birajte kut fotografiranja prema vašem proizvodu da on i logo budu vidljivi i oštri, jer proizvoda je taj koji nam treba biti heroj priče.
Izazivajte, uzmite si vremena i igrajte se jer tako ćete uživati u fotografiranju, ali i dobiti slike vrijedne pažnje.
Ako želite saznati više o stiliziranju dođite na foto radionicu: „Umjetnost stiliziranja proizvoda“ koja se održava 21.03. u 18 sati na lokaciji Gušt Beauty-Boutique, Horvaćanska cesta 160.
Tečaj je namijenjen fotografima početnicima, malim poduzetnicima, blogerima, influenserima i svima koji žele naučiti stilizirati scenu i poboljšati fotografije proizvoda. Možete koristiti mobitel ili bilo koji fotoaparat.
Link za prijavu: http://subscribepage.io/6r9yuR
Radionicu organizira Ana Vorkapić Marošević iz Workapic Studia koja iza sebe ima 20+ godina iskustva u dizajnu, 30+ godina iskustva u amaterskoj fotografiji i 3+ godina iskustva u profesionalnoj fotografiji, a možete je pratiti na:
- Instagram: https://www.instagram.com/workapicstudio/
- Facebook: https://web.facebook.com/WorkapicStudio/
- Linkedin: https://www.linkedin.com/in/ana-vorkapic/
- Web stranica: www.workapic.studio