Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Budi fit

Namirnice koje potiču nervozu

Upoznajte hranu te njeno djelovanje na vaš organizam.

Hrana koja ubrzava metabolizam, blokira proizvodnju adrenalina i samo kratkotrajno izaziva osjećaj snage i poleta nije ono što biste trebali jesti tijekom stresnih trenutaka, jer će se bi samo produbiti.Naime, stres je okidač zbog kojeg organizam "zove" hranu, a čovjek je unosi i kad za to nema potrebe, a ni ne osjeti što i koliko jede. Saznajte koje namirnice "uznemiravaju" organizam i što se događa u tijelu nakon njihove konzumacije.

1. Sol

Povećan unos soli blokira žlijezde koje luče adrenalin, a on vam daje dodatnu energiju i podiže raspoloženje. Ukoliko pretjerujete sa soli, bit ćete razdražljivi, umorniji i ubrzo ponovno gladni.

2. Slatkiši

Unos šećera izaziva pad koncentracije, lupanje srca, zaboravnost, čak i poteškoće s vidom, ali i agresivnost. Ako slatkiše jedete navečer, teže ćete zaspati, ali i izgubiti želju za seksom jer će šećerna injekcija snage djelovati vrlo kratko. Dugotrajno konzumiranje većih količina šećera opterećuje gušteraču i dovodi do dijabetesa.



3. Grickalice

Namirnice koje ubrzavaju metabolizam, poput đumbira, hrena i čili papričica, jesu dobri, ali ne dok ste pod stresom. Nakon unosa ljute hrane organizam dobiva novu energiju i miješa je sa stresom čime ga pojačava. Osim toga, ljuta hrana razbuđuje pa je nemojte konzumirati prije spavanja.

4. Kava

Crni napitak je izvor stimulansa – kofein naime potiče stvaranje hormona stresa, nakuplja masnoće oko struka, oštećuje srce i mozak, a teobromin i teofilin razbuđuju, pa mogu izazvati probleme sa spavanjem.

5. Čaj 

Tamni čajevi puni su kofeina, a oni čajevi koji sadrže bergamot i službeno su proglašeni opijatima. Ako ste skloni anemiji, odbacite naviku pijenja tamnog čaja ili kave nakon obroka jer umanjuju apsorpciju željeza.

6. Gazirana pića

Kombinacija kofeina i šećera kao i umjetnih sladila i boja znači stres u bočici. Nekoliko decilitara hladnog napitka samo će vas nakratko osvježiti, šećer će juriti u krv, sjesti na gušteraču, želudac će se šokirati od hladnoće, a vi ćete na kratko biti hiperaktivni. Do iduće bočice.

7. Alkohol

Svako ispijanje alkohola u vrijeme gužve na poslu je kobno jer se on pod djelovanjem inzulina pretvara u mast i taloži na jetri. Ona zbog toga ne može obavljati svoju funkciju filtera, a upravo to radi prekovremeno, kada ste pod stresom. Toksini, stoga, ostaju u tijelu i talože se po okolnim organima. Sve što je više od čaše vina nakon ručka, kobno je.



8. Crveno meso


Sastojci iz junetine, govedine i sl. podižu nivo dopamina i norepinefrina, a oba su povezana s povećanjem uznemirenosti i stresa.

Javno.hr

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Zdravstveni karton

Stres definiramo kao složenu reakciju organizma na štetne agense iz okoline, tzv. stresore.

Obitelj

Opći cilj projekta je pridonijeti jačanju obiteljske otpornosti pružanjem podrške roditeljima pri nošenju s izazovima roditeljstva...

Beauty report

Alkohol ubrzava starenje, dehidrira kožu i djeluje kao diuretik, što uzrokuje podočnjake i natečenost lica.

Duh i tijelo

Pružite svome tijelu sve ono što mu treba kako bi bezbrižno izguralo nadolazeću hladnu zimu.

Advertisement