Otkrivamo 9 tajni za lakše buđenje

Bez obzira kolika ste spavalica i što možda sebi dugo uživanje u krevetu uzimate za pravo, morat ćete se složiti da su ranoranioci društveno prihvatljiviji i uglavnom uspješniji pripadnici ljudskog roda.

Rano prijepodne je doba dana kada imate najviše kontrole nad sobom. Kako dan odmiče, koncentracija opada, a malo je vjerojatno da se između 17 i 20 sati dogodi nešto poticajno.

Ali kako od noćne ptice postati ranoranilac? I je li to uopće moguće? Mnogi ljudi su uspjeli uvježbati odlično funkcioniranje s manje sna. Kako? Pročitajte:

1. Idite u krevet kada ste umorni i budite se svakog dana u isto vrijeme

Što ako niste umorni do jedan sat poslije ponoći? To je u redu. Samo se uvjerite da se podesili budilicu. Ujutro ćete sigurno biti umorni, ali s vremenom ćete se privikavati na ovaj ritam.

Ono što ne trebate raditi jeste primoravati sebe da zaspete kada niste umorni. Samo ćete se osjećati isfrustrirano. Potrošit ćete dragocjeno vrijeme u krevetu ne spavajući. Postoji mogućnost i da zabrinutošću zbog nemogućnosti da zaspete dovedete sebe do nesanice. Zato pričekajte da se umorite, budite se svakog dana u isto vrijeme i sve će doći na svoje mjesto.

2. Poznato 90-minutno pravilo

Svi smo čuli da je osmosatni san idealan, ali ova teorija se ne slaže sa znanstvenim istraživanjima koja bilježe da interval ljudskog sna traje 90 minuta. To uključuje dvije REM faze odvojene jednom ne-REM fazom. To bi značilo da je najbolji način da se naspavate zapravo taj da spavate više puta po 90 minuta.

3. Postepeno smanjujte svoje vrijeme spavanja

Možda ste navikli da spavate osam sati svake noći. Ako budete navikli svoj organizam, bit će vam potrebno mnogo manje vremena za odmor. Nije riječ o preživljavanju dana s manje energije, nego o treniranju vašeg tijela da iskoristi više kvalitetnog sna (REM) za manje vremena. U cilju da učinite ovaj proces što bezbolnijim, skraćujte vrijeme za po 30 minuta. Probajte spavati sedam i pol sati jednog tjedna, zatim sedam sati narednog tjedna i tako dalje dok ne uspostavite ritam koji vam najviše odgovara.

4. Dajte sebi razlog da ustanete

Ako nemate dovoljno dobar razlog da ustanete iz kreveta u određeno vrijeme, nikad nećete ni uspjeti u tome. To može biti termin u teretani, projekt koji morate završiti ili jednostavno šalica ukusne kave i dnevne novine.

5. Pustite sunce u sobu

Ako nemate susjeda koji voli gledati kroz vaš prozor, ostavite zavjese razmaknute kako bi dnevna svjetlost ujutro ušla u sobu. Kada je mrak, vaš organizam proizvodi hormon spavanja melatonin.

S druge strane, svjetlost prekida ovaj proces i šalje signal vašem mozgu da je vrijeme da se probudite. U slučaju da vaš prozor gleda u zid susjedne zgrade i ne predstavlja nikakav izvor svjetlosti, i za vas ima rješenja. Postoji alarm s velikom lampom koja se pali postepeno i simulira izlazak sunca.

6. Udaljite budilicu od kreveta

Često je najteži dio kod ranog buđenja ustajanje iz toplog, udobnog kreveta. Ako morate ustati kako bi isključili alarm, već ste završili pola posla. Stavite alarm na drugi kraj sobe i podesite najiritantniji mogući zvuk na najjače. Poanta je da vas izludi dovoljno da morate ustati i isključiti ga. A jednom kad ste na nogama, velika je vjerojatnost da će tako i ostati.

7. Ne dozvolite sebi drijemanje produžavanjem alarma

Uvijek ćete pomisliti “još samo 10 minuta”. U sjedećem momentu ćete shvatiti da ste se uspavali i da već sat i pol vremena kasnite na posao. Ono što je najgore, tih sat i pol sna je bilo više mučenje, zahvaljujući zvuku vašeg alarma u pozadini koji se oglašavao svakih 10 minuta.

8. Popijte čašu vode

Ako vas nezaustavljiva potreba da mokrite ne izvuče iz kreveta, imat ćete mnogo veći problem. Popijte čašu vode prije odlaska na spavanje i bit ćete probuđeni prirodnim alarmom.

Nakon što popijete vodu navečer, napunite čašu i za ujutro i ostavite je pored kreveta. Ako je ispijete čim otvorite oči, voda će pokrenuti vaš metabolizam, čak i prije prve jutarnje kave.

9. Budite sami sebi alarm

Autosugestija je moćna stvar, ako kažete sebi da se namjeravate ustati do određenog vremena, vaš organizam će se probuditi prirodno. Odredite sebi da se trebate ustati do 5 i 30. Podesite budilicu na 5 i 15 (za svaki slučaj). Iznenadit ćete se kada otkrijete da ste se probudili na vrijeme. Ovakva situacija će se ponavljati naročito kada se naviknete da liježete i ustajete svakodnevno u isto vrijeme.

Kada se uspijete buditi bez alarma, shvatit ćete prednosti ranog ustajanja, a osjećat ćete se odmorno i naspavano.