Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr
Poslovni dress code
Poslovni dress code

Fashion report

Poslovni dress code: Što je dozvoljeno, a što nije?

Stil je vrlo osoban sve do trenutka dok ne kročimo u radno okruženje gdje je vrlo važno odjenuti se profesionalno i u skladu s očekivanjima. Jer u svakom radnom okruženju postoje pravila odijevanja, tzv. poslovni dress code.

Stil je vrlo osoban sve do trenutka dok ne kročimo u radno okruženje gdje je vrlo važno odjenuti se profesionalno i u skladu s očekivanjima. Jer u svakom radnom okruženju postoje pravila odijevanja, tzv. poslovni dress code. Kod mnogih zaposlenika pravila odijevanja mogu izazvati nedoumice ili osjećaj nelagode, ako ne znaju kako se odjenuti.

Pravila odijevanja mogu biti manje ili više stroga, ovisno o industriji u kojoj se radi. Osim toga, svaka tvrtka ima svoja kodeks odijevanja koja varira ovisno o tome o kakvoj se prilici radi. U istoj tvrtki može se razlikovati dress code za radni dan u uredu, sastanak s klijentima ili poslovnu večeru.

Stoga se u poslovnom okruženju stil odijevanja može podijeliti u pet kategorija. Od najležernijeg do potpuno formalnog, oni su redom: casual ili ležerni, smart casual, business casual, business professional i business formal. Kako se definira koja kategorija i koje komade odjeće obuhvaća, donosimo vam u nastavku.

CASUAL ili LEŽERNI STIL ODIJEVANJA

Casual ili ležerni stil odijevanja u poslovnom je okruženju nekad bio potpuno nezamisliv. No, vremena se mijenjaju, pa je danas neformalna odjeća česta u uredima. Osobito kad se radi o kreativnim industrijama, agencijama ili IT uredima.

Ležernom uredskom odjećom smatraju se ‘hoodie’ majice, majice kratkih rukava, neformalne bluze, traperice, lanene hlače, khaki hlače, kratke hlače, tenisice, sandale otvorenih prstiju. Trenirke i tajice ne preporučuju se čak ni za super ležerne urede osim kad se radi o team builidingu, radionicama, neformalnim druženjima ili online sastancima. Printevi koji bi mogli uvrijediti kolege ili klijente strogo su zabranjeni, no uzorci i boje u casual stilu su dobro prihvaćeni.

SMART CASUAL STIL ODIJEVANJA

Ostaviti dojam ležernosti uz neka nepisana pravila zadatak je smart casual načina odijevanja. Za razliku od casual odijevanja, smart casual uglavnom obuhvaća profinjenije komade koji se nose na nonšalantan način. Dozvoljeni su i trendi komadi ukoliko su lijepo kombinirani s klasičnima.

Smart casual danas je vrlo čest u poslovnim okruženjima, osobito u manje formalnim i fleksibilnijim radnim sredinama, te tijekom neformalnih druženja. Sakoi, blejzeri, bluze i košulje, puloveri, dnevne haljine i suknje (dužine obavezno ispod koljena), traperice, balerinke, tenisice, cipele na petu, ali i modni dodatci poput kravata, remenja, šalova i nakita vezani su uz smart casual poslovni dress code. Smart casual način odijevanja dozvoljava i uzorke, printeve, pa čak i boje.

BUSINESS CASUAL ili POSLOVNO LEŽERNI STIL ODIJEVANJA

Poslovno ležerni stil odijevanja najčešći je poslovni dress code. S obzirom da nije baš ležerni, ali ni strogo poslovni, ovaj način odijevanja siguran je ukoliko ne znate kako bi se trebali odjenuti za sastanak s klijentom ili intervju za posao. Baza ovakvog načina odijevanja jesu klasični poslovni komadi, ponekad ‘ublaženi’ poslovnom ležernom odjećom.

Što to znači? To znači da primjerice klasičan ženski kostim (suknja pencil kroja i sako) ili odijelo možete umjesto sa strogom košuljom kombinirati s elegantnim kašmirskim puloverom ili majicom dugih rukava. Iako sadrži riječ ‘ležerno’, ovo je ipak način odijevanja u kojemu trebate izgledati poslovno.

Stoga hlače mrkva kroja kombinirajte uz košulje, a haljine neka uvijek budu decentne i dugih rukava, bez proreza ili dekoltea. Paleta boja poslovno ležernog stila uglavnom je neutralna (crna, tamnoplava, siva, bež, bijela), a odjevni komadi monokromatski. Klasične hlače ili hlače mrkva kroja i suknje dužine ispod koljena nosite s ravnom obućom, poput balerinki, oksfordica ili mokasina.

Dozvoljene su ženstvene cipele s niskom ili srednje visokom potpeticom i čizme. Izbjegavajte traperice, tenisice, sandale otvorenih prstiju, previsoke štikle, platforme, majice bez rukava, kratke hlače i ljetne haljine. Ako nosite nakit, neka bude decentan i elegantan.

BUSINESS PROFESSIONAL ili STROGO POSLOVNI STIL ODIJEVANJA

Strogo poslovni način odijevanja tradicionalan je način odijevanja u konzervativnom poslovnom okruženju i u tvrtkama sa strogim pravilima odijevanja, poput financijskih institucija, odvjetništva i sudstva, ali i državnih institucija kao što su Vlada i Sabor.

Dobro krojena odijela, poslovni kostimi, košulje i kaputi osnova su dobrog poslovnog stila. Ukoliko nosite suknje ili haljinu, čarape su obvezne, a paleta boja je baš kao i u ‘business casual’ načinu odijevanja, vrlo reducirana i neutralna.

Kad je poslovni dress code u pitanju, jake boje nisu poželjne, kao ni žestok make-up ili suviše nakita. Ravne cipele, oksfordice ili mokasine u crnoj, smeđoj ili tamnoplavoj bit će najbolji izbor. Nakit neka bude minimalan i decentan. Cjelokupni dojam treba biti strogo poslovan.

BUSINESS FORMAL ili POSLOVNO FORMALAN NAČIN ODIJEVANJA

Poslovno formalni način odijevanja rezerviran je samo za najformalnija druženja poput posebnih večera, gala prijema ili dodjela nagrada i uglavnom nije svakodnevan. Pravila ovog načina odijevanja najbliža su ‘black tie’ pravilima. Stoga je najbolje odabrati klasično odijelo ili kostim u crnoj boji, pa ga kombinirati sa svijetlom košuljom. U određenim prilikama za žene su dozvoljene i prikladne večernje haljine. Ovo je najviši kodeks odijevanja koji dozvoljava i luksuzniji nakit kod žene, te kopču za kravatu kod muškaraca.

ŠTO NIKAKO NE NOSITI U RADNOM OKRUŽENJU?

Otkriveni dekolte ili trbuh, gola leđa, (pre)kratke suknje i/ili vruće hlačice… Zapravo sva odjeća koja otkriva previše gole kože ili ispod koje se nazire donje rublje, nije primjerena radnom okruženju. Imajte na umu da iako je možda okruženje u kojemu radite ležerno i takav je i dress code, za sastanke s klijentima uvijek birajte smart casual, business casual ili business professional poslovni dress code. Isto pravilo vrijedi i za odlazak na intervju za posao – casual look bit će preopušten za takvu priliku, pa ga izbjegnite.

Bilo da dolazite u novo radno okruženje ili tek idete na intervju za posao, ova podjela poslovnog odijevanja pomoći će vam u novim situacijama. Jer kao što svi dobro znamo, ne postoji druga šansa da ostavite dobar prvi dojam. A vaša će odjeća već na prvom sastanku reći puno o vama.

Više

Trendovi

A koji je bolji način za to od novog para sunčanih naočala

Fashion report

Crocs slavi novom kolekcijom, predstavljajući ikonske parove s poznatim printom Hello Kitty, prepoznatljivim nijansama lika i ekskluzivnim Jibbitz dodatcima.

Fashion report

Petit ukosnic.a iz Novog Vinodolskog  stvara, bez zadrške možemo reći, mala umjetnička djela.

Dobar posao

Situacije se mijenjaju, okviri se mijenjaju, pandemija je promijenila društvo u cjelini. Tako će, zbog svjetskih i EU regulativnih okvira, tema održivosti za deset...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.