Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Budi fit

Šokantno o dijeti

'Razbijamo' mitove o prehrani – 1.dio

Postoje dijete koje nas uvjeravaju da ćemo brzo smršaviti ako jedemo samo meso, neke savjetuju sirovo povrće kao recept za vitku liniju, a većina njih smatra ugljikohidrate najvećim neprijateljem.

Zašto su ugljikohidrati zapravo naši prijatelji? Za koje smo namirnice mislili da nam pomažu u mršavljenju, a zapravo nam odmažu? Odgovore na ta i mnoga druga pitanja naći ćete u prvom dijelu priče o prehrambenih mitova.

Nutricionistica Juliette Kellow pokušala je činjenicama raskrinkati mnoge popularne prehrambene zablude u kojima živimo te savjetovala kako se hraniti da bi pravilno mršavili.

1. KRUMPIRI, KRUH I TJESTENINA DEBLJAJU!

Hrani s visokim postotkom ugljikohidrata u posljednjih nekoliko godina nije bilo lako zahvaljujući ogromnoj popularnosti i uspjehu proteinskih dijeta poput Dukanove i Atkinsove dijete. No u stvari nema dokaza da nas hrana bogata ugljikohidrata deblja više od ostale hrane. Na kraju krajeva, unos prekomjernih kalorija koje ne potrošimo nam podiže kazaljku na vagi pa je svejedno bilo one došle od proteina ili ugljikohidrata.



Prije nas deblja masnoća koja dodajemo ugljikohidratima nego oni sami; kao što je maslac na tostu, umaci na bazi vrhnja s tjesteninom ili prženi krumpirići. No svakako probajte izbaciti ‘bijele’ ugljikohidrate i u svoju prehranu uvedite one od cjelovitog zrna, integralni kruh i tjesteninu i smeđu rižu jer imaju više vlakana i brže će vas zasititi. Ne dodajte im previše masnoća, a umake radite na bazi rajčice umjesto vrhnja.

2. AKO JEDETE KASNO NAVEČER, NEĆETE SMRŠAVITI!


Mnogi vjeruju da unos namirnica kasno navečer pomaže u pohranjivanju masnih naslaga u našem tijelu jer te kalorije ne potrošimo nikakvom aktivnošću. No nije kasna večera ono što vas sprječava u gubitku kilograma.



Konzumiranje previše kalorija tijekom dana ono je što sabotira vaše mršavljenje. Smršavit ćete ako svaki dan unosite manje kalorija nego što ih uspijete potrošiti, bez obzira kada ih konzumirali. Planirajte stoga unaprijed. Pobrinite se da tijekom dana ostavite mjesta za kalorije koje ćete unijeti navečer.

3. DEBLJINA JE NASLJEDNA!

Znanstvenici su upregnuli sve snage kako bi otkrili neke gene koji nas čine debljima. I čini se kako postoji neka poveznica, no samo kod malog broja ljudi. Mnogi stručnjaci složit će se da geni imaju malu ulogu u debljanju pojedinih ljudi, no i dalje ne mogu objasniti nagli porast pretilosti zapadnog svijeta. Misle kako smo osim ‘debelih gena’ od roditelja naslijedili i loše prehrambene navike te nevježbanje.



Mijenjanje životnih navika, zdravija prehrana i vježbanje, pomoći će svima u obitelji izgubiti onu kilu ili dvije viška.

4. DIJETE NE FUNKCIONIRAJU!

Ako unosite manje kalorija nego što vam je potrebno, vaše će tijelo početi iskorištavati nataložene masne stanice kako bi se normalno funkcioniralo. Tijekom nekog vremena to će rezultirati gubitkom na težini.

Ključ je prepustiti se dijetama s umjerenim, umjesto onima s ekstremnim zabranama. One dijete koje vam ne dopuštaju konzumiranje omiljenih jela i ostavlja vam na izbor samo nekolicinu namirnica, samo će vam ostaviti osjećaj gladi. Zbog toga ćete prije od nje odustati I na kraju sebi govoriti kako dijeta nije uspjela!

No, ako se držite prehrane koja nema toliko zabrana, uravnotežene prehrane koja uključuje i vaše najdraže namirnice, mršavjet će te sporo.



No takva prehrana nakon nekog će vam vremena ući u rutinu, a vi ćete se naviknuti zdravo hraniti. Nikad ne pokušajte smršavjeti više od pola kile do kile tjedno. Kako bi izgubili tu pola kile masnoće morate potrošiti 3500 kalorija više nego što ste ih unijeli, pa je stoga lako smršaviti pola kile tjedno samo ako izbacite 500 kalorija iz svoje dnevne prehrane.

5. MLIJEČNI PROIZVODI SU NEZDRAVI I DEBLJAJU!

Mliječni proizvodi poput mlijeka, sira i jogurta zapravo imaju esencijalne nutrijente koji nas pomažu održati zdravima. Osim što su dobar izvor proteina, cinka i B vitamina, mliječni proizvodi sadrže kalcij koji održava naše kosti zdravijima i jačima. To nam svako može pomoći u odmaklim godinama jer smanjuje pojavu osteoporoze.

Mliječni proizvodi ne moraju debljati! Postoji pregršt proizvoda s niskim udjelom masnoća, koji vam pružaju čak i malo više kalcija od onih punomasnih.



Istraživanja isto tako pokazuju kao nam light mliječni proizvodi mogu pomoći kod mršavljenja zbog količine kalcija koji sadrže. Stoga ako želite smršaviti konzumirajte tri porcije mliječnih proizvoda s malim postotkom masnoća dnevno- čašu obranog mlijeka, jednu čašicu jogurta i 3 žlice svježeg sira.

6. PROBLEMI S TEŽINOM ČESTO SU REZULTAT INTOLERANCIJE NA PŠENICU!

Toliko je toga napisano o dijetama u kojima se izbjegavaju pšenični proizvodi da je lako pomisliti da su oni glavni krivci za naš višak kilograma. Sve u svemu stručnjaci tvrde da zapravo samo 0,1 % populacije ima intoleranciju na pšenicu.

Ideja koja se proširila o pšenici kao neprijatelju vitke linije potekla je od ljudi koji su isprobali dijete koje ne podržavaju unos pšeničnih proizvoda i izgubili neželjene kilograme.



Ne iznenađuje činjenica da mnogi stručnjaci vjeruju kako se gubitak težine događa upravo onda kada reduciramo kalorije i masnoće, a ne samo kada izbacimo namirnice poput kruha, tjestenine, torti, peciva, pizza, pudinga i gotove hrane kao što je panirana riba ili piletina.

Drugim riječima, ako prestanete jesti pšenicu, prestat ćete jesti i sav fast food te vaš organizam puniti s ostalim namirnicama koje su zdravije i imaju manje kalorija, poput voća, povrća, nepanirano meso i dijetalne mliječne proizvode.

Ne trebate izbaciti pšenicu u potpunosti nego pokušajte koristiti više integralnih namirnica i nećete imati problema s kilogramima. A ako ipak sumnjate da ste intolerantni na pšenicu, prije potpunog ukidanja te namirnice s vašeg jelovnika, testirajte se na intoleranciju na razne namirnice.

7. SMRZNUTO ILI KONZERVIRANO VOĆE I POVRĆE IMA MANJE VITAMINA OD SVJEŽEG

Smrznuto ili konzervirano voće i povrće može nutritivno isto koliko i ono svježe, ako ne i više. Često je pakirano odmah nakon berbe tako da ne gube sve one vrijedne nutrijente.

Svježe voće i povrće može izgubiti dosta vitamina na ako su putovali iz dalekih krajeva ili su dugo skladišteni prije no što su došli na police supermarketa.



Bilo da ste ih kupili svježe ili smrznuto, svoje voće i povrće jedite pet puta dnevno.
Od konzerviranog povrća izbjegavajte ono u posoljenoj ili zaslađenoj vodi, a kod voća uzimajte ono u vlastitom soku ,a ne u sirupu.

8. MARGARIN JE ZDRAVIJI I IMA MANJE MASNOĆE OD MASLACA


Iako su često predstavljani kao zdravija alternativa maslacu, margarini nisu uvijek onaj bolji izbor. Obični margarine ima isto toliko masnoća i kalorija kao i maslac, pa se ne može reći da će nam njegov odabir pomoći u mršavljenju. Oni također mogu sadržavati hidrogenizirana biljna ulja, koje stvaraju trans masti za koje se smatra da su štetne za zdravlje našeg srca isto koliko i zasićene masti.

Namazi smanjene masnoće manje kalorija od običnih što ih čini boljim izborom ako brojite kalorije. No i oni mogu sadržavati hidrogenizirane masti, pa je najbolje prije provjeriti sastojke na pakovanju.



Ako volite okus maslaca, nema razloga da ga ne uvrstite u vašu dijetu. Prije upotrebe ostavite ga izvan hladnjaka neko vrijeme kako bi ga mogli što tanje namazati na šnitu kruha. Kada radite sendvič namažite ga samo na jednu šnitu i dalje ćete osjetiti njegov okus, ali s duplo manje kalorija.

No ako želite smršaviti, maslac, margarin ili slične namaze ne koristite skupa i svakako ne svaki dan.

9. CRVENO MESO LOŠE JE ZA NAŠE ZDRAVLJE JER IMA PUNO MASNOĆA


Zahvaljujući modernim metodama uzgoja, crveno meso je krtije no ikad. Naprimjer, svinjetina je 1950-tih imala 30% udjela masti, a do 2005 je pala na 4% dok govedina ima 5%, a janjetina 8%.

Dok većina nas smatra da je crveno meso prepuno zasićenih masti koji nam začepljuju arterije, pola masnoća u crvenom mesu zapravo su monosaturati koji su zdravi za naše srce.



Crveno meso sadrži paletu vitamina i mineral te je bogato željezom. Čak 40% žena između 19 i 34 godina imaju toliko malen unos željeza u svojoj prehrani da im prijeti anemija.

Birajte nemasne dijelove crvenog mesa, skinite svu nepotrebnu masnoću prije kuhanja i opredijelite se za vrstu pripreme koja ne uključuje dodatne masnoće, poput roštiljanja, pečenja bez masnoće, kuhanja ili dinstanja.

10 . PLOČICE SA ŽITARICAMA IMAJU MANJE MASNOĆE I ŠEĆERA OD ČOKOLADE I SLATKIŠA

Možda samo izgledaju kao zdrava alternative čokoladi no u pločicama sa žitaricama čete često naći puno više sastojaka od samih žitarica, suhog voća i orašastih plodova.

Imaju manje masnoća od čokolade samo ako ne sadrže orašaste plodove i sjemenke, a često sadrže toliko šećera koji se može iščitati u popisu sastojaka na poleđini pločice. On je skriven u sastojcima poput rižinog sirupa, maltodekstrina, glukozno-fruktoznog sirupa, sirovog šećera od šećerne trske, fruktoza, med, ili mješavina navedenih.



Za međuobrok ili desert radije odaberite svježe voće. No ako ste se zaželjeli nečeg slađeg radije pojedite malu čokoladicu ili one slatkiše koji su namjenjeni isključivo djeci. Primjerice, malo pakovanje Smartiesa sadrži manje kalorija od naizgled zdrave pločice od žitarica.

Nastavlja se…

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Horoskop

Svi znamo da bismo trebali paziti na namirnice koje unosimo u organizam, a razumijevanje svojih slabosti može doprinijeti cjelokupnom shvaćanju koncepta zdrave prehrane.

Gastronomija

Fetica ove čokoladne salame s cijelim lješnjacima i sjeckanim pistacijama pravi je mali slatki užitak, posebno za ljubitelje i ovisnike o čokoladi.

Budi fit

Kada se govori o mršavljenju, mnogi nisu sigurni što je učinkovitije u gubljenju kilograma – vježbanje ili dijeta?

Gastronomija

Biblijska mahunarka vraća se na velika vrata.

Advertisement