Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe
balansirana mediteranska prehrana
balansirana mediteranska prehrana

Gastronomija

Vitalni i zdravi – balansirana mediteranska prehrana

Svakog tjedna donosit ćemo vam recepte poznatog chefa kao i komentar certificirane nutricionistice

Brojna istraživanja pokazuju da je pretilost i neuravnotežena prehrana pošast sadašnjeg načina života i uzrok velikog broja zdravstvenih problema. Prema irskoj studiji objavljenoj u British Medical Journalu, jedna od najsmrtonosnijih bolesti – rak debelog crijeva – u velikom se broju slučajeva može spriječiti zdravim načinom života, ponajprije pravilnom ishranom.

Zdrava hrana i uravnotežena prehrana ključ su kvalitetnog života, ali i psiho-fizičke vitalnosti koja nam je nužna da bismo živjeli punim plućima. Da se razumijemo, ovdje ne govorimo o dijetama i restrikicijama u prehrani, već o balansiranoj mediteranskoj prehrani – prehrani specifičnoj za podneblje u kojem živimo, temeljenoj na namirnicama pogodnima upravo za naš organizam.

balansirana mediteranska prehrana
Mediteranska prehrana bazirana je na prirodnim, neprerađenim, svježim i jednostavnim namirnicama, zbog čega je prvi izbor mnogih liječnika i nutricionista. Osim ribe, osobitno plave, repertoar obuhvaća i razno svježe povrće poput rajčice, brokule, rukole i radiča, razne vrste domaćih sireva, ali i suhomesnate proizvode poput pršuta.
Naravno, što je mediteran bez maslina, pa je tako visokokvalitetno maslinovo ulje temelj pripreme gotovo svih jela, a obogaćuje se širokom paletom začina poznatim po svojim ljekovitim svojstvima još od antičkih vremena – bosiljkom, lovorom, ružmarinom, origanom, mažuranom i dr.
Mediteran je bogat i velikim izborom sezonskog voća s čime ne možete pogriješiti niti možete pojesti previše. No, ono zbog čega baš svi uzivaju u mediteranskom načinu prehrane je preporučena čaša crnoga vina nakon glavnog obroka u danu.
Bazirajući se na ribi i zdravim masnoćama poput maslinovog ulja, a manje na mesu i mliječnim proizvodima, mediteransku prehranu obilježava savršeni nutritivni balans. Konzumirajući ovu vrstu hrane, u organizmu se stvara optimalan omjer omega-3, omega-6 i omega-9 nezasićenih masnih kiselina, povećava se unos dijetalnih vlakana te vitamina i minerala, a unos zasićenih masti i jednostavnih ugljikohidrata u organizam se znatno smanjuje.

balansirana mediteranska prehrana
Na našu veliku sreću, živimo u zemlji u kojoj su domaće namirnice iznimno kvalitetne i visoke nutritivne vrijednosti. Bogatu gastronomsku ponudu možemo zahvaliti geografskom smještaju u mediteranskom bazenu koji nam osigurava najsvježije, najzdravije i najukusnije namirnice.
U potrazi za Mediteranom u centru Zagreba, degustirali smo jela ribljeg restorana Conte uz stručno vodstvo chefa Tomislava Šimića i poznate hrvatske nutricionistice Karmen Matković Melki. Chef Tomislav pripremio je vrhunska mediteranska jela koja potiču psiho-fizičku vitalnost, a renomirana nutricionistica Karmen Matković Melki objasnila nam je njihove nutritivne vrijednosti.

Svakog tjedna, kako bi vam osigurali zdrave i uravnotežene obroke koje možete pripremiti i sami kod kuće, donosit ćemo vam recepte chefa restorana Conte, Tomislava Šimića, kao i komentar certificirane terapeutkinje Metabolic balance programa i nutricionistice Karmen Matković Melki.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Budi fit

6 savjeta za učinkovitije rezultate.

Duh i tijelo

Dani pred nama su dani koje ćemo provesti u kući. Sami ili u društvu uže obitelji. Iako se čini izazovno, iz ovog vremena koje...

Savjeti i preporuke

Prvi korak do lijepe, glatke i mekane kože podrazumijeva piling.

Moj dom

Poznati talijanski brend Sant'Agostino donosi novu liniju zidnih i podnih obloga koje objedinjuju svu ljepotu i umjetničku vrijednost Mediterana, putem vlastite izvedbe globalno cijenjenih...

Advertisement