Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Knjige i glazba

Ženska strana Faithlessa

Intervju s pionirkom dance pokreta – Sister Bliss.

Jedno od najznačajnijih imena elektronske glazbe u posljednja dva desetljeća, dvojac Faithless, nakon šest godina ponovo nastupa u Zagrebu. Pred publiku u velikoj dvorani Doma sportova će stati 19. ožujka, a novinarka portala Javno.hr uoči koncerta popričala je sa Sister Bliss – britanskom klavijaturisticom, producenticom, i DJ-icom koja uz Rolloa Armstronga stoji iza samog projekta.

Ayalah Deborah Bentovim glazbom se počela baviti s pet godina kada je naučila svirati klavir.

Misli li da su 90-ih (Faithless je osnovan 1995. godine) bili ispred svoga vremena?


– Oduvijek smo radili glazbu budućnosti. Elektronska glazba za mene je oduvijek označavala pomak naprijed jer je vezana uz tehnologiju. Glazba koju mi radimo u sebi ima neki eksperimentalni "tač". Naravno, sve to tu je već 30-ak godina, a meni je oduvijek zvučalo čudno i svemirsko. Dakle, rekla bih da još uvijek stvaramo glazbu budućnosti.



Smatra li se "ženom pionirkom" u polju elektronske glazbe? Tko ju je naučio svemu što zna?


– Ne, ne smatram se pionirkom na tom polju. A tko me naučio? Pa sama sam više manje krenula u sve to. Oslanjala sam se na intuiciju. I inače sviram klavir, a moj tata imao je sintesajzere, jer je bio jazz glazbenik, a ja sam eksperimentirala s njegovim instrumentima. Imao je sequencer i ritam mašinu pa sam radila svoje stvari. To je bilo davno, u 80 – ima. Nakon toga zaljubila sam se u house glazbu i počela izlaziti u klubove pa su se te dvije stvari spojile. Jednostavno sam imala osjećaj da to mogu. Za mene su pioniri ljudi koji su u nešto krenuli prvi, a u ovom slučaju prije mene su tu bili mnogi – Kraftwerk primjerice možemo smatrati pravim pionirima elektronske glazbe. Ipak, znam da sam jedna od rijetkih žena koje su i producentice i DJ-ice. Obično su žene te koje pjevaju i pišu pjesme i nekako su u prvom planu. Ja sam, pak, ona koja je u pozadini. S druge pak strane, osjećam se kao dio pokreta koji je spojio istomišljenike – istina, većinom muškarce. Na neki način se osjećam pionirkom koja je oduvijek vjerovala u tu vrstu glazbe.

Je li danas taj dio "posla" lakši? S obzirom na razvoj tehnologije i činjenicu da se ta vrsta glazbe nekad morala stvarati na način da se svaki instrument odsvira posebno?

– Ono što mene oduševljava u današnjoj dance glazbi i napretku tehnologije su sampleri i ritam mašine. Samo trebaš imati ideju i sve je moguće. Naravno, možeš koristiti i tuđe stvari. Oduševljava me i demokracija. Još uvijek mislim da su neke od najboljih ploča/pjesama/stvari u glazbi one koje su izvedene sa "živim" instrumentima i glazbenicima, ali opet postoje i oni koji ne znaju svirati, a imaju sjajne ideje. Tehnologija im daje mogućnost da se izraze. Divno je kada je to moguće. Ja sam po tom pitanju obrazovana, znam svirati neke instrumente i mislim da je upravo to ono što razlikuje Faithless od ostalih bendova u žanru. Taj "live" dio uz poneki sample. Dakle, mi imamo i onaj "glazbeni" moment u samoj ideji.



Danas svatko može biti DJ i producent. Misli li da je to dobro ili loše za glazbu?


– Kao sve ostalo, tako je i ovo otvoreno za zlouporabu. Kad god su u nešto upleteni ljudi to može biti i pozitivno i negativno. Oni koji u glazbi žele napraviti nešto novo i razmišljaju napredno, oni su koji u tome i uspiju. Naravno, postoje i oni koji nemaju nimalo mašte pa im je i glazba prosječna. Ipak, ta podjela je vrlo subjektivna. Naravno, na tržištu je puno glazbe koja je loša, ali je isto tako puno glazbe koja je odlična. Treba samo vjerovati vlastitim ušima i ići za onim što te uzbuđuje, dira i pokreće. Isto tako to je proces učenja pa tako netko tko je loš, u budućnosti može postati jako dobar. Prve ploče koje smo Rollo i ja napravili nisu nešto čime se ponosim – dapače, sada me nasmijavaju i pomalo mi je zbog njih neugodno. Ali to je taj proces učenja u kojem pronalaziš svoj stil. Ipak, glazba sama po sebi ne može biti loša. Rat je loš – ljudi se ubijaju i nanose si bol. Loša glazba je samo naporna, zaključila je na kraju intervjua Sister Bliss.

Predgrupa Faithlessu na koncertu 19. ožujka bit će sjajni mladi electro projekt How Convinient. Koncert ima i svoj službeni after party u klubu Sirup, u kojem te večeri glazbu bira dobro znani Stuart Geddes iz Londona. Cijena ulaznice za koncert u pretprodaji je 230 kuna.



Javno.hr

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Događanja

Dolaze nova pojačanja na festival Zagreb Calling... i to domaća

Događanja

Ultra ludilo zapalilo Split

Događanja

Osvojite ulaznice za West House Reunion Festival

Kultura

Ultra Europe dovodi najveće svjetske zvijezde u Hrvatsku

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.