Hrana za bolju probavu

probava_lead
Neuredna probava može zadati brojne zdravstvene poteškoće poput nadutosti, lošeg raspoloženja i glavobolje. Zbog nepravilne funkcije probavnog puta toksini ne izlaze iz tijela već se vraćaju u jetru i krvotok i oslabljuju tijelo.

U većini slučajeva teško je probaviti hranu bogatu šećerima poput graha, brokule i kupusa. Također, pojedinci loše reagiraju na mliječne proizvode, pa ako primijetite lošije funkcioniranje probave kad konzumirate proizvode bogate laktozom – smanjite njihov unos.



Organizam možete potaknuti i vježbanjem, žustrim šetnjama na svježem zraku te naravno dužim žvakanjem hrane i većom konzumacijom tekućine. Pripazite i na lijekove, jer određeni medikamenti poput tableta željeza, antihistamina i antidepresiva mogu uzrokovati zatvor.

Naravno, potrebno je hraniti se zdravo i pametno te će organizam funkcionirati pravilno.

7 namirnica za pravilnu probavu

1. Salate

Hrana bogata vlaknima poput zelene salate jedan je od najvećih prijatelja dobre probave. Prije spavanja napravite si zdjelu zdravlja sa zelenom salatom.

2. Voće

Jabuke, pečene, kuhane ili svježe poboljšat će probavu. Korisne su i  borovnice, jagode, ananas, sušene šljive i marelice. Jedan od najboljih namirnica za čišćenje je i limun. Popijte žličicu limunovog soka natašte ujutro.



3. Zeleni čaj


Jedan od benefita zdravog zelenog čaja je i poticanje probave. Zbog određene količine kofeina koju sadrži potiče metabolizam na brži rad.

4. Cjelovite žitarice

Žitarice poput heljde, smeđe riže te sjemenja koje nije zasoljeno potaknut će rad probave.

5. Začini

Papar, kumin, cimet, đumbir su jače namirnice intenzivna okusa te potiču organizam na čišćenje.

6. Povrće

Luk, češnjak, mrkva, patlidžan i špinat bi trebali naći mjesto u vašoj zdravoj prehrani.



7. Jogurt


Sadrži L.acidophilus – bakteriju koja probavni sustav dovodi u red. Jedan jogurt dnevno i učinit ćete uslugu vlastitoj probavi.