Ni putovanja nisi ono što su nekad bila

Rezultati centra za istraživanje GFK pokazuju da gotovo polovica Hrvata planira jednodnevne izlete i višednevna putovanja u inozemstvo. S druge strane, četvrtina ispitanika ne planira nikakva putovanja, dok je preostala četvrtina neodlučna. I dalje su nam troškovi glavni kriterij za odabir putovanja, ali sve više i više destinacije se odabiru na preporuku pouzdanih ljudi.

„Promijenilo se unatrag petnaest godina dosta toga u svijetu putovanja“, kaže nam Anđelko Ćalušić, direktor i idejni začetnik TMC koji svojim tehnološkim rješenjima i alatima, kao i tehnološkom i savjetodavnom podrškom u nabavi na području avioprometa, agencijama i korporativnim klijentima omogućuje da naprave značajnu uštedu i veći profit.

Tradicionalna putovanja su se totalno promijenila. Došli su lowcost carrieri, transformirali su tradicionalne aviokompanije. Globalni distributivni sustavi (GDS) koji su bili dominantan kanal distribucije osuđeni su da dijele svoj utjecaj s novim igračima na tržištu, otvaraju se novi standardi koji omogućuju kreiranje novih globalnih distributivnih sustava temeljenih na novim tehnologijama, kaže nam ovaj stručnjak.

Anđelko Ćalušić, CEO TMC

U sloju između putnika i avio kompanije, dominirali su GDS- ovi. Razvojem interneta i novih tehnologija, definiranjem novih standarda dešava se da se formira veliki broj poslovnih modela i GDS-a koji rade na totalno drugačijim principima, također tradicionalni GDS-ovi se pokušavaju redefinirati tako da se otvaraju prilikama koje pružaju nove tehnologije.

Činjenica da GDS-ovi žele da ih se tretira kao puno otvorenije platforme kao i akvizicije novih tehnoloških tvrtki od strane GDS-ova (Sabre preuzeo Farelogix), ohrabruje u smislu da će se tradicija povezati s novim i svježijim pristupima koje omogućuju tehnologije i prilagodbe globalne regulative i standarda.
Putnici dobivaju jeftinije karte, češće lete, a tri puta je porastao aviopromet u zadnjih petnaest godina. Cijene karata su drastično pale. Ono što se povećalo su pristojbe zračnih luka koje postaju mini gradovi.

Lowcost carrieri pokazali su aviokompanijama model u kojima se usluga ogolila do kraja, usluga se pretvara u tzv. commodity. Svaki luksuz se posebno plaća.

Kakav je putnik budućnosti?

„Niša je doista puno. Naša tehnologija omogućuje da je doslovno svaki putnik niša za sebe. Dolazi do sve veće personalizacije usluga“, kaže Ćalušić. Postoje globalne niše poput poslovnih putnika, privatna putovanja, klasični aranžmani… tu će se gubiti razlike. Pojavit će se dinamično paketiranje prilagođeno potrebama pojedinca.

Današnji milenijalci su sutrašnji donositelji odluka kojima će posve logično biti da, na razini korporacije, koja je puno restriktivnija, optimiziraju i kreiraju poslovna putovanja.

Travel and technology HUB “Gacka 16” novootvoreni je inkubator poduzetničkih ideja, projekata i programa za tvrtke i poduzetnike u Zagrebu. Svima, koji na bilo koji način djeluju u turizmu, žele omogućiti da dobiju svoje mjesto, da dobiju novu inspiraciji.