Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Putovanja

Vikend za gastroljupce: Tri dana i dvije noći u stogodišnjoj stanciji na foodie retreatu ‘za prste polizati’

Provela sam tri dana i dvije noći u stogodišnjoj stanciji Sparagna, učeći kako napraviti domaće njoke i istarsku maneštru od bobići dok osluškujem tišinu malenog istarskog sela Kostanjice.

Kroz otvorene škure i podignute komarnike pogled se pruža na maslinike i vinograde. Dobra godina. Film Ridley Scotta iz 2006. godine u kojoj su glavne uloge odigrali Russell Crowe i Marion Cotillard. Ako i niste gledali, radnji se možete vrlo brzo sami domisliti. On, uspješan londonski broker, nakon stričeve smrti nasljeđuje vinograd i podrum u Provansi koje dolazi prodati, a ona… Ona je već tamo. Kako god, film sam nekoliko puta gledala. Zbog vinograda, krajolika, hrane, čitavog tog allurea francuskog juga.

Baš mi sad dok gledam kroz otvoreni prozor više od stotinu godina stare stancije Sparagna u Kostanjici u Istri taj film pada napamet. Tu sam zbog Sandre Rončević, gastro blogerice O slanom i slatkom, i njezina foodie retreata kojeg je osmislila za sve one koji žele provesti opuštajući vikend u mirnom okruženju kuhajući i pripremajući slasnu hranu, te kasnije guštajući u njoj s dragim ljudima. Sandra je i autorica kuharice ”Mrvu ovog, zeru onog”, otkriva svaki tjedan recepte u IN magazinu, priča brzo, smije se glasno i kuha slasno.

Došli smo jučer, u petak poslijepodne, a na stanciji nas je dočekao David s rashlađenom erbom luigijom, tradicionalnom istarskom rakijom. Citronovac ili luigia ono je što ovom piću daje limunski svjež okus. Lišće biljke koja se od davnina sadi oko kuća u Istri kako bi štitila od komaraca, pokazalo se kao idealan sastojak likera koji priziva ljeto. David erbu luigiju čini sam. Arhitekt je, sam je renovirao i ovu stanciju koja je njegovo obiteljsko nasljeđe. Prepoznao je Sandrinu ideju, kliknuli su i sad sam i ja tu, da čitav vikend uživam u okusima i mirisima Istre.

Rižoto sa šparogama najavio je proljeće

Kasno poslijepodne bilo je rezervirano da svatko radi što želi. Mogli smo šetati po okolici, spavati, čitati uz bazen ili ispijati čašu istarskog vina na terasi, no nekako smo se spontano svi našli uz Sandru u kuhinji i pomagali u pripremi večere za nas osmero. Zapravo smo više prepričavali zajedničke dogodovštine, smijali se dok su nam se čaše s vinom prirodno vrtjele po rukama, nazdravljali svako malo za još ovakvih trenutaka i još ovakvih vikenda. A vikend je tek počeo.

Za prvi foodie retreat menu je potpuno istarski. Okupili smo se oko stola na koji su već aterirale daskice s istarskim delicijama, kobasicama i sirevima iz okolice. Rižoto sa šparogama donio je proljeće na tanjure, a završili smo slatkim s rabarbarom koja će od tog dana do kraja života biti moja asocijacija na Sandru. Opuštena večer nastavila se na terasi, dok se nismo jedan po jedan povukli u svoje sobe na zasluženi odmor.

Ujutro kroz otvoreni prozor promatram bazen i pitome istarske padine. Razmišljam o svojoj dobroj godini kad čujem šušur iz kuhinje. Miriše odlično! Bosih nogu spuštam se na doručak. Topla fritaja je na stolu, tik uz zamamnu focacciu. No oduševljavaju nas pogačice sa sirom koje ne možemo prestati jesti. ”One su ful jednostavne za napraviti. I brzo su gotove”, šapće Sandra i obećava recept kako bih se i sama uvjerila. Rečeno – ispunjeno. Recept za super jednostavne i brze pogačice sa sirom dijelim dalje s vama na kraju ovog teksta.

Sve je podređeno opuštanju. I otpuštanju.

Dan prolazi polagano i mirno. Kao kod Đoleta. No ovdje se i dalje dobro jede. Tek što smo (kasno i obilno) doručkovali, već smo se uputili u vinariju ‘razlomiti’ dan koktelom Epolon Spritz i pričom iz Rossijevog podruma. Nakon osvježavajućeg koktela od amara, pelinkovca, soka od svježe limete i tonika od ružičastog grejpa Istra je još ljepša nego inače. A otprije znamo da je divna. Lagano omamljena sucem pri povratku u stanciju drijemam u autu.

Koristim priliku kad stignemo da se, prije nego se svi zajedno ulovimo pripreme večere, osvježim u bazenu. Iako nije grijan, odlična je ideja uskočiti u bazen potaknuti cirkulaciju, pa upiti malo sunca na ležaljkama pokraj vode. Sve je u Sparagni podređeno opuštanju. I otpuštanju. Osjećam da mi se baterije pune, kreativnost raste, razmišljam o budućnosti, iza spuštenih vjeđa planovi se slažu. Trzne me Sandra. ”Idemo praviti pljukance i njoke ako ćeš nam se pridružiti.”

Okupljeni oko kuhinjskog otoka nastavljamo točno tamo gdje smo sinoć stali. S istim čašama, no novim vinima. Uranjamo ruke u brašno i učimo ‘valjati’ pljukance i njoke. Neki su spretniji, drugi manje spretni, no svi smo dobro raspoloženi i spremni učiti i vježbati. Sandra je u međuvremenu popekla pileće zabatke, izvadila ih, pa na masnoću dodala kapulu, koncentrat rajčice, brašno i vino. Kad je vino malo ishlapilo dodala je rajčicu, vratila zabatke, prelila vodom da meso bude prekriveno tekućinom i smanjila vatru pustivši žgvacet da se kuha dok meso ne omekša.

U Sparagni odzvanja smijeh sitih i odmorenih ljudi

U drugoj padeli kuha se istarska maneštra od bobići. Nisu vam bobići ni bob ni grašak, već mladi slatki kukuruz. Idu tu još grah, mrkva, krumpir, ali i sušena svinjska rebrica i kost od pršuta, te pešt – ‘speštani’ (usitnjeni i dobro istučeni) češnjak, slaninu i peršin. Dok smo udruženi u kuhanju večere, sunce se spušta za obronke. Da mi zore nisu najdraži dio dana, sigurno bi to bio suton. Kad se sve stišava i smiruje.

Zajednički postavljamo veliki stol u stanciji, pa guštamo u vinu i večeri koju smo sami spremili. Vadi naša domaćica i tortu caprese s kojom ćemo se zasladiti na terasi Sparagne. Kostanjica je tiha i spokojna. Odzvanjaju samo naši glasovi i smijeh odlično raspoloženih i odmorenih ljudi. Tu večer spuštam glavu na jastuk svjesna trenutka u kojem jesam, sretna zbog vikenda u kojemu sam guštala u lokalnoj i sezonskoj hrani koju sam sama pripremila vođena dobrom energijom Sandre i Davida.

Zadnji dan, nakon ‘lijenog’ doručka, a prije povratka u Zagreb, naša sad već istarska domaćica vodi nas na još jedno nezaobilazno mjesto kad ste u Istri – kod obitelji Ipša. Proizvođači vina i maslinovih ulja dočekuju nas s pjenušcem od malvazije. No pravi doživljaj je kušanje njihovih ulja. Domaćin Klaudio objašnjavaju nam kako se ulja zagrijavaju na 28°C, pa čak i više, kako bi u njima osjetili primarne mirise – plod, list i pokošeno sijeno. Slijede sekundarni, tercijarni i kvartarni mirisi.

Vikend u kojemu se duša smije

Slušamo, oponašamo i kušamo tri monosortna ekstra djevičanska maslinova ulja (leccino, istarska bjelica i frantoio) i jednu selekciju – kupažu tri monosortna ulja kojima su još dodana ulja crnice i bugle. Klaudijeva supruga Irena brine se da imamo štogod i grickati, pa su na stolu pešt, marmelada od čebule, namazi od tri sira i pečeni pomidori, istarska kobasica, ombolo, panceta, ukiseljeni koromač i ukiseljeni patlidžan, te špaleta s palentom.

Ponovno mi se potvrđuje kako volim sve intenzivno u životu. Favorit su mi monosortna ulja frantoio i istarska bjelica koja se opisuju kao izrazito intenzivna. Umjereno pikantnu istarsku bjelicu mirisa pokošene trave nosim kući kako bi me vraćala mirisom i okusom u jedan čaroban vikend u kojemu mi se, kako je Sandra i obećala, duša smijala.

Za više info posjetite Weekend Foodie Retreat.

Recept za super jednostavne i brze pogačice sa sirom dijelim dalje s vama na ov

om linku.

Ne propustite

Putovanja

Neki ga zovu i balkanskim Berlinom, jer je atmosfera na svakom koraku inspirativna, a energija koju ovdje osjećate gotovo zarazna

Radnja druge sezone premjestila se s Havaja na sjeveroistočnu obalu Sicilije, a objavljeno je da će se treća sezona, za koju postoje velika očekivanja,...

Putovanja su nova iskustva koja nas čine cjelovitima jer se hranimo pozitivnim emocijama.

Putovanja

Zahvaljujući specifičnosti Zemljine orbite, svake četiri godine dobivamo dodatan dan, 29. veljače.

Advertisement

Impressum

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.