Povratak prirodi zauvijek će ostati glavni cilj

Čuveni švedski outdoor brend Fjällräven nastao je 1960. godine s jednim ciljem: vratiti ljude prirodi. Njegov osnivač Åke Nordin još kao dječak je shvatio da ne postoji loše vrijeme, samo loša oprema. Uostalom tko ne bi volio šetati po jesenskoj kiši, prepustiti se njezinom umirujućem rominjanju i vlastitim mislima znajući pritom da mu cipele, jakna ili ruksak neće promočiti?

Mnogi od nas skloni smo tražiti alibije za svoje ignoriranje zova prirode u lošim vremenskim uvjetima, udaljenosti šuma, parkova i planinarskih staza. Upravo taj problem je u fokusu Fjällräven kolekcije; kako smanjiti jaz koji dijeli prekaljene pustolove i trekere od komotnih gradskih šminkera? Jer koliko god mislili da se razlikujemo jedni od drugih po pitanju glazbe koju slušamo, odjeće koju nosimo i hobija kojim se bavimo dvije stvari su nam sigurno zajedničke: prva je da priroda ništa ne zna o tim pomalo smiješnim podjelama, ne diskriminira i svakoga prihvaća. Druga je da boravak u prirodi jednako blagotvorno utječe na psihofizičko zdravlje svih nas. Anuliranje negativnih posljedica stresa, poboljšana koncentracija, kratkoročno pamćenje i kreativnost, jači imunitet i samopouzdanje: dokazano je da navedene benefite možemo osjetiti nakon 20 minuta boravka u prirodi. Priroda čeka vas, a što vi čekate?

 

Kånken Spaja grad i prirodu od 1978.

Upravo Kånkenova moć da pomiruje razlike učinila ga najvoljenijim svjetskim ruksakom. Šminkeri i alternativci, poslovni ljudi i osnovnoškolci, studenti i umirovljenici vjerni su članovi Kånken kluba obožavatelja diljem svijeta. Funkcionalnost, izdržljivost i bezvremenski dizajn koji krase Kånken zadovoljavaju naše potrebe u gradskoj vrevi i u onim trenucima kada od nje uspješno pobjegnemo.

Skromni ruksak koji je nastao kako bi švedskim školarcima olakšao teret obrazovanja osvojio je svijet i pokazao nam da za uspjeh nije neophodno praćenje trendova i odustajanje od vlastitih načela radi kratkotrajnog profita. Vječni mladić proslavio je četrdeseti rođendan bez i najmanje naznake krize srednjih godina i pun entuzijazma čeka buduće izazove.

Kånken od sada dostupan u cijeloj hrvatskoj

A što se tiče sve vjernije i brojnije Kånken sljedbe u Hrvatskoj, sezona FW 19 počela je na najbolji mogući način: najpoznatija polarna lisica na svijetu dostojan dom je pronašla u  ShoeBeDou, jednom od vodećih maloprodajnih lanaca urbane odjeće i obuće u Hrvatskoj. Partnerstvo na koje su obje strane jako ponosne i od kojeg mnogo očekuju proslavljeno je druženjem u prostorijama ShoeBeDo-a u zagrebačkoj Gajevoj ulici.

Strogi centar Zagreba pokazao se kao idealan dom za najprodavaniji svjetski ruksak, a dodatni urbani štih cijeloj priča dala je suradnja Fjällrävena i vrlo talentirane mlade umjetnice Klare Rusan Klarxy, koja je oslikavala ruksake Re-Kånken, posebne po tome što su u potpunosti izrađeni od recikliranog materijala, točnije 11 plastičnih boca. Dobar je to način da se pokažu vrijednosti na kojima je izgrađen Fjällräven: briga za okoliš i održivost u kombinaciji s talentom i kreativnošću.