Upravljenje promjenama

winter-road-arrow-74780

Jeste li i vi jedan od onih koji čekaju ponedjeljak, početak mjeseca, Novu godinu kako biste započeli s velikim promjenama u svome životu? Činjenica je da su promjene neizbježne, neke od njih se događaju bez našeg utjecaja, dok druge promjene svatko od nas pažljivo planira. Jasno je kako nisu sve promjene jednako lako provedive, za neke je potrebno više truda i vremena za samu odluku, dok se druge događaju spontanije.

Kada govorimo o poslovnom svijetu odluke koje tada donosimo, za posljedicu mogu imati kako veliki uspjeh, pozitivan pomak u karijeri svakog nas, ali podjednako i potencijalno krivo donesena odluka za posljedicu ima  opće nezadovoljstvo. Nemojte da vas strah od neuspjeha obeshrabri! Činjenica je da je nužno da u današnjem modernom svijetu, svakodnevnog napretka tehnologije svakodnevno morate ulagati u svoje znanje, i dodatno razvijati  vještine kako biste ostali konkurentni. Kada postanete svjesni da morate nešto poduzeti, važno je napraviti dobar plan kako u osobnom, tako i u organizacijskom smislu. Plan nam pomaže kako bismo kvalitetno mogli pratiti razvoj situacije, kako jednostavno ne bismo otišli u sasvim krivom smjeru, i u konačnici, kako bismo mogli i evaluirati postignute uspjehe.

Ako ste se ikad pitali kad je pravo vrijeme za promjene, postoji više načina kako to možete saznati. U poslovnom smislu, feedback možete tražiti od svojih klijenata. Bez obzira jeste li se odlučili na anketu o zadovoljstvu usluga, ili ćete poslušati sa strane što klijent ima za reći o vašim uslugama ili nešto treće,  sve ćete moći iskoristiti za poboljšanje vašeg poslovanja. Već dugo se smatra kako je klijent uvijek u prav, čak i onda kada ste sigurni da nije.  Ako su prigovori učestali, bez obzira koliko su uopće utemeljeni ukazuju kako je potrebno nešto promijeniti.  Još jedan od načina na koji možete dobiti povratnu informaciju jest od kolega s kojima blisko surađujete ili od vaših zaposlenika. Vrlo često su objektivni, a s obzirom na njihovu uključenost u sve procese rada, pogotovo kad se radi o zaposlenicima koji rade direktno s klijentima, njihovo viđenje situacije bit će vam od velike važnosti prije poduzimanja drugih koraka. Osim toga, samim uključivanjem zaposlenika u proces donošenja odluka, pridonijet ćete njihovom zadovoljstvu, stvaranju lojalnosti prema tvrtki, a odavno je poznato da zadovoljan zaposlenik donosi najveće prihode svome poduzeću.

U trenutku kad se odlučite za takve promjene, morate voditi računa kako je nužno da budete fleksibilni i što prije u proces promjena uključite sve ljude na koje se iste odnose.

Najvažnije od svega, vjerujte u sebe i svoje odluke te budite ustrajni!

Autorica: Ana Meštrović, savjetnica za odnose s javnošću u Smart grupi s dugogodišnjim iskustvom u vođenju edukacija na području komunikacijskih vještina i HR – management (soft skills)

logo_smart_skola-potpisjpg