Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Duh i tijelo

Hormoni koji utječu na mršavljenje

Niska razina hormona koji sagorijevaju masnoće otežava gubitak kilograma.

Određeni hormoni u tijelu mogu imati velik utjecaj na mršavljenje. Imate li nisku razinu hormona koji pomažu u sagorijevanju masnoća, samo prehrana bogata niskokaloričnim namirnicama i tjelesna aktivnost nisu dovoljni za gubljenje kilograma.

Kako biste napredovali u mršavljenju i dosegli te održali željenu težinu, morate povećati razinu tih hormona u tijelu.

Ljudski hormon rasta

Hormon koji je odgovoran za rast i razvoj kostiju, mišićne mase i organa zove se hormon rasta. Ovaj hormon pomaže u razbijanju masnih stanica i pretvara skladištene masnoće u energiju. Najbolji način da se poveća njegova razina u tijelu je intenzivno vježbanje u intervalima i spavanje.



Leptin

Leptin se oslobađa iz masnih stanica i preko mozga regulira apetit, smanjuje potrebu za hranom, ubrzava metabolizam i sagorijeva više kalorija, tj. pretvara skladištenu masnoću u energiju. Imamo li previše masnih stanica u tijelu, mozak postaje imun na signale koje šalje ovaj hormon.



Kako biste imali koristi od leptina, dovoljno spavajte i jedite hranu bogatu antioksidansima (bobičasto voće), proteinima i povrće.

Inzulin

Visok unos ugljikohidrata oslobađa više inzulina u tijelu što može usporiti proces sagorijevanja masnoća. Inzulin ima važnu ulogu u tijelu jer pomaže u održavanju normalne razine šećera u krvi. Ugljikohidrate uzimajte iz voća i povrća, a žitarice i škrob jedite u manjim porcijama nakon vježbanja.

Glukagon

Za razliku od inzulina koji skladišti ugljikohidrate i stvara masnoće, glukagon je odgovoran za sagorijevanje ugljikohidrata i masti i za njihovo korištenje za energiju. Kako biste povećali oslobađanje glukagona jedite hranu bogatu proteinima i manje ugljikohidrata.

Epinefrin

Epinefrin, poznat kao adrenalin, pomaže u potiskivanju apetita i sagorijevanju masnoća. Najbolji način za oslobađanje ovog hormona je tjelovježba.



Tiroksin

Glavni hormon koji proizvodi štitnjača je tiroksin, a većinu ovog hormona organi kao što su jetra i bubrezi pretvaraju u trijodtironin koji pomaže u reguliranju metabolizma. Razinu tiroksina možete povećati tjelovježbom, posebno onom koja uključuje kraće, intenzivnije treninge.

Testosteron

Žene također imaju malu količinu ovog, primarno muškog hormona koji je odgovoran za rast i razvoj mišića, a pomaže i u mršavljenju. Kratki intenzivni treninzi pomažu u povećanju razine testosterona, za razliku od dužih treninga koji ponekad smanjuju njegovu razinu. Jedite hranu bogatu proteinima, kompleksnim ugljikohidratima i zdravim mastima.



Grelin

Hormon grelin proizvodi se u želucu i signalizira mozgu da ste gladni. Za vrijeme dijeta i smanjenog unosa kalorija u tijelo, razina ovog hormona raste, ostaje povišena i godinu dana nakon završetka dijete. To znači da tijelu nastavlja slati signale da ste gladni, iako niste, a to otežava održavanje željene težine pri kraju i nakon dijete. Razinu grelina možete smanjiti intenzivnim vježbanjem.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Zanimljivosti

Baš kao što vas neke arome mogu potaknuti na jelo, isto tako postoje i mirisi koji vas mogu odbiti od hrane ili pak probuditi...

Zdravstveni karton

Danas sindrom policističnih jajnika (PCOS), predstavlja jedno od najčešćih hormonskih oboljenja koje pogađa žene u periodu između puberteta i menopauze.

Budi fit

Kvaliteta i trajanje sna nužni su preduvjeti topljenja masnoga tkiva, ali i održavanja zdravlja, općenito.

Savjeti stručnjaka

Ako još niste sudjelovali u popularnom Veganuary izazovu, sad je pravi trenutak. Otkrijte prednosti veganske prehrane kroz izazov koji je odličan za vaše zdravlje...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.