Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Budi fit

Je li kalorija uvijek – kalorija?

Mnogi su čimbenici koji zapravo utječu na tjelesnu težinu.

Oduvijek se tvrdi kako tjelesna težina najviše ovisi o ravnoteži između unosa i potrošnje kalorija. Nedavno je ova pretpostavka došla u pitanje s otkrićem nekih novih čimbenika koji bi mogli utjecati na tjelesnu težinu.

Primjerice, istraživanja su pokazala da ljudi koji spavaju manje od 6 ili više od 8 sati dnevno imaju povišen rizik od povećanja težine. Čimbenici koji utječu na težinu mogu se pojaviti i prije rođenja. Bebe majki koje u trudnoći nisu pazile na kvalitetnu prehranu imaju veći rizik od prekomjerne tjelesne težine kasnije u životu.



Što se tiče unosa kalorija, nedavna je studija pokazala kako unos šećera značajnije povećava rizik od pretilosti u osoba s genetskom predispozicijom za debljanje. Druga je studija pokazala kako prehrana sa smanjenim unosom masti smanjuje RMR (Resting Metabolic Rate – metabolička potrošnja tijekom odmora) više od prehrane sa smanjenim unosom ugljikohidrata, međutim u dugoročnim istraživanjima pokazalo se kako nakon dvije godine primjene nema značajnije razlike.



Kako ovi čimbenici utječu na težinu neovisno o kalorijama? Moguće je da utječu na procese metabolizma ili na hormone, no važno je imati na umu širu sliku i ne kalkulirati previše s njima.

Primjerice, postoje rasprave oko toga uzrokuje li kukuruzni sirup s visokim udjelom fruktoze značajnije povećanje tjelesne težine od očekivanog s obzirom na njegovu kalorijsku vrijednost, no bez obzira na zaključak, kalorijska vrijednost i količina sirupa koja se konzumira puno više utječu na težinu od nekih drugih čimbenika.



Kad bi ljudi mogli promijeniti neke od spomenutih čimbenika, primjerice paziti na količinu sna, mogli bi i bolje kontrolirati svoju tjelesnu težinu. No, prvenstveno je važno imati na umu kako je pravilna prehrana, koja uključuje i pravilan unos i količinu kaloriju, zajedno s tjelesnom aktivnošću najučinkovitija u reguliranju tjelesne težine i dugoročnom unapređenju zdravlja.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Savjeti stručnjaka

Pića, kao i hrana, imaju važnu ulogu u zdravlju organizma te utječu na težinu, zdravlje srca, jetru, mentalno zdravlje i fizičku spremnost.

Savjeti stručnjaka

Dobro je da bilo kada pojedete voće i ne morate se držati ovog isključivog principa, jer nema doba dana kada se nešto apsorbira bolje...

Savjeti stručnjaka

Bijeli šećer kao kemijska supstanca, osim što nema nikakvih nutritivnih vrijednosti, u velikim količinama može biti štetan po čovjekovo zdravlje

Savjeti stručnjaka

Svakome je dobro poznat osjećaj kada se čovjek probudi umoran, iako je naoko spavao dovoljno dugo.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.