Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr
Oglašivači lako pamtljivim melodijama u djeci potiču nagon kupnje.<br />

Obitelj

Mališani u raljama reklama

Oglašivači lako pamtljivim melodijama u djeci potiču nagon kupnje.

U Lijepoj Našoj nije bilo mnogo provokativnih reklama. Pretvaranje Gavrilovićeva loga u seks-simbol ili fotografije unutrašnjosti ljudskog tijela u strastvenom zagrljaju na Geovim džambo-plakatima izazvali su mnogo reakcija naše konzervativne javnosti pa je prva promidžbena akcija povučena, a druga je ostala kao mogući podsjetnik za sociološko-ekonomske radove o tabu-temama u hrvatskom marketingu – ali postoji nešto neusporedivo opasnije od dodavanja bojnih grudi djevojci koja nosi kobasicu, i o tome nitko ne govori – njihov utjecaj na najmlađe.

Zakon nitko ne poštuje

Zakon o zaštiti potrošača štiti djecu od pogubna utjecaja promidžbenih poruka, ali problem je u tome što se tog zakona nitko ne drži, a prekršitelje se vrlo rijetko i blago sankcionira. Iako je to zabranjeno, naši se oglašivači svakodnevno reklamama obraćaju upravo njima. Sadržajno privlačnim crtanim likovima i zaraznim sloganima u djeci potiču nagon kupnje.

– Reklame i u djeci potiču nagon kupnje, a upravo na to trgovci i ciljaju. Također, djeca se iskorištavaju u reklamama da bi u odraslih pobudila sentimentalne osjećaje – tumačila je svojedobno u Vjesniku Vesna Brčić-Stipčević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, koja je uporabu djece u promidžbene svrhe izrijekom nazvala nemoralnom.

Da trgovci namjerno reklame usmjeravaju prema djeci, pokazuju i studije Centra za istraživanje tržišta GfK, prema kojemu mlada populacija raspolaže znatnom količinom novca. Mladi ne štede novac nego ga troše, i to ne na ono što im treba nego na ono što im se sviđa, stoji u obrazloženju istraživanja.

Dokazano je da djeca imaju i golem utjecaj na roditelje prilikom kupnje. Najmlađi biraju grickalice i pića, ali s godinama raste i njihov utjecaj, pa će ubrzo odlučivati i o televizijskim prijamnicima i DVD uređajima.

Klinci ne razlikuju reklame od programa

Gordana Kuterovac-Jagodić, docentica na Katedri za razvojnu psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, objašnjava da je problem u tome što djeca ne razlikuju reklame od programa.

– Djecu bombardiraju raznim promidžbenim porukama, i to većinom za proizvode koji njima ne trebaju ili im čak štete – kaže docentica Kuterovac-Jagodić.

Napominje da djeca sve te proizvode u trgovini primijete i traže da se kupe. Tvrdi kako utjecaj reklama na djecu ovisi o njihovoj dobi, no da ih ona počnu zamjećivati vrlo rano. Dakle, djeca su premlada da shvate što je uopće reklama, ali pamte i pjesmice i likove. Ne razumiju da lutkica iz reklame u zbilji ne hoda i ne govori. Ne znaju ni da svi slatkiši nisu dobri za zdravlje.

Bitna je uloga roditelja

Kuterovac-Jagodić upozorava da roditelji moraju djeci objasniti čemu služe reklame.

– Budući da se u programu reklame samo nadovežu na crtić ili seriju, roditelj djetetu treba naglasiti da dolazi promidžbeni dio – objašnjava docentica.

Kaže da bi i u trgovini roditelj trebao pokazati djetetu autić čija ga reklama toliko veseli ne bi li dijete vidjelo da je u zbilji manji te da se ne kreće sam. Veli da djeca jednostavno padaju na sličice pa će u trgovini uvijek izabrati proizvod s crtanim likom, makar bila riječ o deterdžentu za pranje rublja – o kojem dakako nemaju pojma.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Zanimljivosti

Istakni svoj jedinstveni stil uz orginalne TOCO tenisice

Dobar posao

Donosimo vam još nekoliko savjeta kako se lakše vratiti na posao.

Zanimljivosti

Prema široko prihvaćenoj definiciji, medijska pismenost uključuje sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih poruka u različitim oblicima.

Duh i tijelo

Radionica je osmišljena na temelju postavki teorije izbora i realitetne terapije, ali i iskustva Mirjane Belavić koja je majka troje djece.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.