Folklorni elementi još su jednom središte zanimanja i inspiracija dizajnerima. Multikulturalni utjecaj jasno određuje jedan od smjerova najnovijih modnih kretanja.
Folklor ostaje neodoljivim izazovom velikih majstora mode – sada protkan Afrikom uz fascinirajuće kontraste i raskošne boje. Moderno je sve što je naglašeno, blistavo, neobično…
Afrika očarala Vuittona, Jacobsa, Diora…
Etno izričaj priziva tako zemljane tonove, "voodoo" ikonografiju i plemenske uzorke – uz nezaobilazne batik, drvo i kožu. Vrijeme je miješanja na paleti boja za svakodnevno maštovito kreiranje – uz karakterističnu šaru i prepoznatljiv multikolor.

Grubo pletivo, složeni uzorci i teksture materijala, ručna dorada modela, raskošne tkanine prošarane živopisnim dezenima i tisuće našivenih perli dopunjeni masivnim nakitom karakteriziraju ovaj ultimativni modni diktat.
Jasno izražena tendencija modnog eklektizma podvučena folklornim utjecajima Afrika ove je sezone prisutna kod mnogih poznatih modnih dizajnera kao što su Louis Vuitton, Marc Jacobs i Dior.
Povijest etno stila
“Pokaži mi odjeću zemlje i napisat ću ti njenu povijest.” Anatole France.
Smatra se kako je modna ideja multikulturalnosti nastala devedesetih godina kao svojevrstan kontrapunkt tadašnjem dominirajućem pročišćenom minimalizmu.
Njeni stvarni počeci, međutim, sežu dublje u modnu povijest.
Šezdesete su godine obilježene traganjem za alternativnim načinima života, novim spoznajama i duhovnim prosvjetljenjem. Zahvaljujući najnovijim društvenim kretanjima zapadnjačko je društvo postalo otvorenije različitim multikulturalnim utjecajima.
Karakteristični etno elementi nepoznatih dalekih civilizacija, izražajnog kolorita, od tada su zaživjeli i u svakodnevnoj odjeći. Seoska rustika, romski folklor, beduinska odjeća, orijentalni uzorci tkanina, indijanski srebrni nakit, vezene bluze i šalovi, mogli su se jednostavno nabaviti u svakom kutku Evrope.

Folklor je inspirirao mnoge umjetnike i društvene krugove dvadesetog stoljeća.
Tisućljetno iskustvo odijevanja
Kada je ovaj globalni antiminimalizam pronašao put i do svijeta visoke mode, pretočivši se ponajprije u kolekcije Yves Saint Laurenta, a 1977. godine i u parfem Opium, orijentalan, luksuzan i težak parfem, značilo je to širenje modnog horizonta i početak neograničenog dizajnerskog poigravanja etničkim elementima i njihovu snažnu ukomponiranost u suvremene modne tokove.
Grubo pletivo, baršun, komplicirani uzorci i teksture materijala, ručna dorada modela, raskošni vez, tisuće našivenih perli, etnički patchwork, cvjetne aplikacije, perje i krzno, te izrazito dekorativni modni detalji karakteriziraju naznake ovoga odjevnog stila.
Znalačkim poigravanjem bojama, tkaninama i modernim formama, inspirirarana mnoštvom kultura i povijesnih razdoblja, moda pomiče kako globalne, tako i vlastite kreativne granice.
Tisućljetno iskustvo, kultura i tradicija dalekih civilizacija našla je tako, kroz modni izričaj, svoj izraz u suvremenoj kulturi življenja.
Folklor ostaje neodoljivim izazovom velikih majstora mode – sada protkan Afrikom uz fascinirajuće kontraste i raskošne boje. Moderno je sve što je naglašeno, blistavo, neobično…
Afrika očarala Vuittona, Jacobsa, Diora…
Etno izričaj priziva tako zemljane tonove, "voodoo" ikonografiju i plemenske uzorke – uz nezaobilazne batik, drvo i kožu. Vrijeme je miješanja na paleti boja za svakodnevno maštovito kreiranje – uz karakterističnu šaru i prepoznatljiv multikolor.

Grubo pletivo, složeni uzorci i teksture materijala, ručna dorada modela, raskošne tkanine prošarane živopisnim dezenima i tisuće našivenih perli dopunjeni masivnim nakitom karakteriziraju ovaj ultimativni modni diktat.
Jasno izražena tendencija modnog eklektizma podvučena folklornim utjecajima Afrika ove je sezone prisutna kod mnogih poznatih modnih dizajnera kao što su Louis Vuitton, Marc Jacobs i Dior.
Povijest etno stila
“Pokaži mi odjeću zemlje i napisat ću ti njenu povijest.” Anatole France.
Smatra se kako je modna ideja multikulturalnosti nastala devedesetih godina kao svojevrstan kontrapunkt tadašnjem dominirajućem pročišćenom minimalizmu.
Njeni stvarni počeci, međutim, sežu dublje u modnu povijest.
Šezdesete su godine obilježene traganjem za alternativnim načinima života, novim spoznajama i duhovnim prosvjetljenjem. Zahvaljujući najnovijim društvenim kretanjima zapadnjačko je društvo postalo otvorenije različitim multikulturalnim utjecajima.
Karakteristični etno elementi nepoznatih dalekih civilizacija, izražajnog kolorita, od tada su zaživjeli i u svakodnevnoj odjeći. Seoska rustika, romski folklor, beduinska odjeća, orijentalni uzorci tkanina, indijanski srebrni nakit, vezene bluze i šalovi, mogli su se jednostavno nabaviti u svakom kutku Evrope.

Folklor je inspirirao mnoge umjetnike i društvene krugove dvadesetog stoljeća.
Tisućljetno iskustvo odijevanja
Kada je ovaj globalni antiminimalizam pronašao put i do svijeta visoke mode, pretočivši se ponajprije u kolekcije Yves Saint Laurenta, a 1977. godine i u parfem Opium, orijentalan, luksuzan i težak parfem, značilo je to širenje modnog horizonta i početak neograničenog dizajnerskog poigravanja etničkim elementima i njihovu snažnu ukomponiranost u suvremene modne tokove.
Grubo pletivo, baršun, komplicirani uzorci i teksture materijala, ručna dorada modela, raskošni vez, tisuće našivenih perli, etnički patchwork, cvjetne aplikacije, perje i krzno, te izrazito dekorativni modni detalji karakteriziraju naznake ovoga odjevnog stila.
Znalačkim poigravanjem bojama, tkaninama i modernim formama, inspirirarana mnoštvom kultura i povijesnih razdoblja, moda pomiče kako globalne, tako i vlastite kreativne granice.
Tisućljetno iskustvo, kultura i tradicija dalekih civilizacija našla je tako, kroz modni izričaj, svoj izraz u suvremenoj kulturi življenja.
You must be logged in to post a comment Login