Odolite izazovima tijekom dijete

Promijeniti vlastite prehrambene navike nije lagano, a uz mnoge izazove kojima ste izloženi tijekom dana, još je teži zadatak. Na dijeti ste i čvrsto ste odlučili da ćete odoljeti zabranjenoj hrani, a to nije nimalo jednostavno jer se svakodnevno susrećete sa situacijama koje vas dovode u napast. Iako jedna slastica neće imati znatan utjecaj na rezultat vaše dijete, ne želite ponavljati grešku više puta zaredom.

Donosimo sedam savjeta kako odoljeti grešnim izazovima za vrijeme dijete.

1. Uklonite zabranjenu hranu

Ako nešto nemate, nećete moći to ni jesti – zvuči jednostavno, ali doista djeluje. Napravite generalno čišćenje ormarića, smočnice i hladnjaka i uklonite nezdrave grickalice, slastice i hranu koja je zabranjena tijekom vaše dijete.

2. Nemojte kupovati nezdrave namirnice

U kupovinu ponesite popis namirnica koje namjeravate kupiti i čvrsto se pridržavajte liste. Nemojte kupovati zabranjene namirnice kao što su grickalice, čips, keksi, slastice i slična hrana. Umjesto njih, osigurajte si namirnice koje smijete jesti tijekom dijete.

3. Potražite potporu

Tijekom dijete, često nam društveni život stvara najveće poteškoće. Objavite li svima da ste na dijeti, mnogi vas neće shvatiti ozbiljno i počet će vas nuditi hranom. No, želite li se ozbiljno posvetiti svojoj dijeti, morate promijeniti stil života. Pronađite druga mjesta i zajedničke interese s bliskim ljudima, a da to ne uključuje restorane, slastičarnice i kuhinju.

Radije prošećite s prijateljicom, bakom ili dečkom, bavite se vrtlarstvom ili posjetite izložbu.

4. Zamijenite nezdravo zdravim

Zamijenite nezdrave grickalice zdravijom varijantom. Primjerice, imate li želju za slatkim, jedite bademe i suho voće umjesto kolača i keksa. Želju za slanim mogu utažiti sok od celera ili sirove rajčice, a avokado je dobra zamjena za nezdravu masniju hranu.

5. Pijte puno vode

Neprestano se ponavlja važnost unosa dovoljno tekućine u organizam tijekom cijelog dana. Osjećaj žeđi znači da smo već dehidrirali, a često ga mijenjamo s osjećajem gladi. Prije obroka pijte puno vode što će vam obuzdati glad i pomoći da unesete manje kalorija.

6. Perite zube nakon jela

Pranje zubi nakon svakog obroka dobro je za zdravlje zubi, ali pomaže i u obuzdavanju gladi. Okus osvježavajuće mente u ustima šalje mozgu signal da ste završili s jelom, a okus hrane baš se i ne slaže dobro s intenzivnim pepermintom. Isti učinak ima i guma za žvakanje bez šećera.

7. Pridržavajte se pravila '1 porcije'

U dijeti možete ponekad pogriješiti i pojesti slasticu za kojom žudite, ali pridržavajte se pravila jedne porcije. Ne morate odmah pojesti cijelu tablu čokolade, dva kolača koje vam mama nudi poslije obiteljskog ručka ili kolega na poslu koji slavi rođendan. Na poslovnom ili obiteljskom domjenku, desert podijelite s prijateljicom. Najvažnije je da ne gladujete cijeli dan jer ćete tada posegnuti za zabranjenim namirnicama.