Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Budi fit

Ubrzajte metabolizam i mršavite brže

10 savjeta kako da počnite trošiti više kalorija dnevno.

Metabolizam je količina energije, odnosno kalorija, potrebnih našem tijelu na dnevnoj bazi. Oko 70% energije koristi se za osnovne funkcije, poput disanja i cirkulacije krvi, 20% koristi se za tjelesnu aktivnost dok preostalih 10% pomaže u probavljanju hrane koju jedemo. Koliko netko ima brz ili spor metabolizam, ovisi o genima, spolu, ali i starosnoj dobi.

Muškarci imaju brži metabolizam od žena jer imaju više mišićne mase, a to im pomaže u sagorijevanju kalorija. Žensko tijelo je programirano da zadržava više masnoća, što je potrebno tijekom trudnoće. Do debljanja dolazi ako se počinje unositi više kalorija nego što je tijelu potrebno. Dobra vijest je da se metabolizam može ubrzati što će tada pomoći i u sagorijevanju više kalorija.

1. Nemojte preskakati doručak

Mnogi preskaču doručak koji je zapravo najvažniji obrok u danu. Ako ne jedete ništa ujutro, a već ste spavali 8 sati, svom tijelu šaljete signale da ste počeli gladovati i tako usporavate metabolizam.



2. Većinu hrane jedite u prvom dijelu dana

Stručnjaci tvrde da biste većinu hrane trebali jesti u prvom dijelu dana, a večera bi trebala biti najlaganiji obrok. Također, nemojte jesti nakon 3 do 4 sata prije odlaska na spavanje.

3. Nemojte gladovati

Isto kao i preskakanje doručka, gladovanje tijekom većine dana također usporava metabolizam jer tijelo ulazi u stanje hibernacije.



Jedite više puta dnevno, ali u manjim obrocima koji pomažu u održavanju normalne razine šećera u krvi i pružaju energiju za metabolizam.

4. Dovoljno spavajte

Nedostatak spavanja uzrokuje stres i tijelo proizvodi oko 50% više kortizola i tako pojačava apetit. Također, manjak sna poremetit će razinu leptina i grelina, hormona koji utječu na mršavljenje i uzrokovati potrebu za prejedanjem.



5. Bavite se kardio aktivnostima

Metabolizam se usporava s godinama, stoga je potrebno redovito se baviti tjelesnom aktivnosti. Kratke i brze šetnje, trčanje, vožnja bicikla i slične kardio vježbe ujutro ubrzat će metabolizam za cijeli dan. Vježbe u intervalima dobre su za održavanje metabolizma, primjerice skakanje preko užeta.

6. Izgradite mišiće

Osim kardio vježbi, nemojte zanemariti i vježbe snage. Dizanje utega i vježbanje na spravama u teretani pomažu u izgradnji mišićne mase koja sagorijeva kalorije.



7. Pijte hladnu vodu

Tijekom dana vrlo je važno piti dovoljno vode. Dodajte led u vodu koji ubrzava metabolizam, kao i napitci koji sadrže kofein, poput kave i zelenog čaja.

8. Jedite hranu bogatu proteinima

Prehrana bogata proteinima pomaže u ubrzavanju metabolizma i izgradnji mišićne mase. Jedite tunu, losos, jaja i orašaste plodove koji sadrže omega-3 masne kiseline koje zadržavaju osjećaj sitosti i tako pomažu u mršavljenju. U prehranu uključite grejp i kivi koji pomažu u sagorijevanju kalorija te zdrave ugljikohidrate.

9. Koristite začine

Želite li ubrzati metabolizam, u hranu dodajte začine, primjerice cimet i kajenski papar.



10. Uzimajte vitamin B

Vitamini B kompleksa pozitivno djeluju na središnji živčani sustav, metabolizam ugljikohidrata, masnoća i proteina i proizvodnju energije. Nedostatak vitamina B6, B12, folne kiseline, tiamina i niacina može uzrokovati umor i usporiti metabolizam te povećati rizik za nastanak kroničnih bolesti. Jedite mahunarke, špinat, šparoge, brokulu, ribu, piletinu i jaja.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Pročitajte još

Savjeti stručnjaka

Ako još niste sudjelovali u popularnom Veganuary izazovu, sad je pravi trenutak. Otkrijte prednosti veganske prehrane kroz izazov koji je odličan za vaše zdravlje...

Drama Queen

Na kraju priče, nigdje, nikad i ništa nije izazivalo toliko mržnje koliko pojava ženske bradavice koja se nazire tu ili tamo.

Duh i tijelo

Svi znamo što trebamo raditi da bi smršavili, ali kako – to raditi (redovno i dovoljno dugo) nas muči.

Budi fit

Motivacija je ključna, a mi donosimo savjete kako se motivirati na vježbanje kod kuće.

Advertisement