Mit: buduće mame jedu za dvoje

Buduće majke bi trebale znati da "jedenje za dvoje" predstavlja običan mit, navodi se u smjernicama koje je objavila Zdravstvena služba u Velikoj Britaniji.

Ne moraju piti punomasno mlijeko ili uopće mijenjati prehranu prvih šest mjeseci, a čak ni u posljednja tri mjeseca trudnoće. Naime, u zadnjih devedeset dana trudnoće dovoljno je da povećaju unos kalorija za 200 što je ravno konzumiranju jednog običnog sendviča.

Smjernice su donesene kao mjera prevencije pretilosti kod trudnica koja je u posljednje vrijeme u naglom porastu. Prema statistikama, jedna od četiri trudnice je pretila u pravom smislu te riječi, a čak jedna trećina ukupno ima problema s viškom kilograma. Kako tvrde stručnjaci iz Kraljevskog zbora ginekologa i opstetričara, maksimalno povećanje težine tijekom trudnoće ne bi smjelo biti veće od 10 do 12 kilograma.

Problemi s debljinom majke loše će se odraziti na dijete. Dakle, tijekom trudnoće žene nikako bi smjele pokušavati smršavjeti, ali isto tako moraju kontrolirati težinu kako ne bi prešla normalni prag od 10-ak kilograma. Najbolje je da se mršavljenjem počnu baviti prije trudnoće i nakon trudnoće.

O smjernicama iz Nacionalnog instituta za zdravlje i kliničku izvrsnost (NICE) još uvijek se vode konzultacije. Profesor Mike Kelly koji radi pri NICE-u kaže da su žene bombardirane raznoraznim kontradiktornim savjetima o prehrani tijekom trudnoće i fizičkim aktivnostima za vrijeme nošenja i nakon poroda.

Upravo stoga su i formulirane nove smjernice. Ženama, ali liječnicima zaduženima za njih potrebni su stručne i najkvalitetnije informacije. Istina je da mnoge žene koje imaju problema s težinom rađaju sasvim normalnu djecu, ali je isto tako jasno da su ta djeca, pa i one same, više izložena potencijalnim komplikacijama i za vrijeme i nakon trudnoće.

Nadalje, bilo je potrebno razbiti lažnu predodžbu o tome kako majke moraju jesti puno više nego inače sad kad su trudne. Isto tako, važno je bilo upozoriti da je gubljenje kilograma zahtijeva vremena i da opsjednutost vitkom linijom ne smije biti prisutna za vrijeme trudnoće. Dakle, važno je samo držati "kilažu" u dozvoljenim granicama. S druge strane, do gubitka kilograma kod nekih žena nakon trudnoće dolazi lakše, kod drugih pak teže ovisno o raznim genetskim čimbenicima i životnim navikama. No, mršavljenje nakon poroda neće utjecati na sposobnost dojenja.

Ipak, promjena prehrane tijekom trudnoće mora biti zdrava i kvalitetna pa je taj period sjajna prilika da se zdrave navike prenesu i na vrijeme nakon što beba dođe na svijet.
Smjernice su među stručnjacima jako dobro prihvaćene i pozdravljene obzirom da postoje brojni samozvani savjetnici čiji su prijedlozi činjenično neutemeljeni.

Metro-portal.hr