Nedostatak vitamina D povezan s masnoćama na trbuhu

Vitamin D igra važnu ulogu u našem organizmu. Vitamin D je jedan od važnih izvora energije te također regulira naše raspoloženje. Pomaže kod izgradnje kostiju, srca, živaca, kože i zubi. Vitamin D također podržava zdravlja štitnjače koja održava razinu energije, zdravu tjelesnu težinu te pospješuje metabolizam.

Polagano se otkriva se koliko je bitan za organizam, ali i to koliko nam može naštetiti ako ga nemamo dovoljno. Istraživanja su pokazala da svaka sedma osoba pati od nedostatka vitamina D pa brojni liječnici upozoravaju da se radi o „epidemiji koja se ignorira.“ Zato je bitno izlaganje sunčevoj svjetlosti kako bi tijelo proizvelo dovoljno vitamina D te njegov unos u organizam hranom. Vitamin D zaslužan  je za apsorpciju e kalcija, zdravlje kostiju, srca i dobro funkcioniranje organizma.

Nedostatak vitamina D povezan i s masnoćama na trbuhu

Najnovije istraživanje, predstavljeno na 20. kongresu europskih endokrinologa, pokazuje da je nedostatak vitamina D povezan i s masnoćama na trbuhu te pretilošću. Tim nizozemskih istraživača otkrio je, naime, kako se abdominalna masnoća kod žena povezuje s niskom razinom  vitamina D, a kod muškaraca je manjak vitamina D povezan s masnoćom u jetri i abdomenu.

Istraživači objašnjavaju kako odnos između povećane količine abdominalne masti i nižih razina vitamina D sugerira da osobe koje imaju problema s debljinom imaju veći rizik od razvoja nedostatka sunčevog vitamina. Istraživanje je obuhvatilo nekoliko tisuća muškaraca i žena u dobi od 45 do 65 godina. Fokus istraživanja bio je na ukupnu tjelesnu masnoću, masnoću na trbuha te na masnoću oko organa i jetre.

Prof. dr. sc. Irena Colić Barić, pročelnica Laboratorija za znanost o prehrani s Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu objašnjava važnost sunčevog vitamina:

– Vitamin D esencijalan je za zdrave kosti, jer pridonosi iskorištavanju kalcija iz hrane i njegovom ugrađivanju u kosti. Adekvatan status vitamina D povezuje se s normalnom mišićnom i kardiovaskularnom funkcijom. Također, otkriveno je da smanjuje rizik od šećerne bolesti i štiti od infekcija.

Obogatite svoju prehranu vitaminom D

Pozitivna vijest je to što možemo obogatiti svoju prehranu vitaminom D.

Masna riba (losos, tuna i skuša) i riblje ulje izvrstan su izvor vitamina D, kao i hrana obogaćena vitaminom D – poput margarinskih namaza i mlijeka koju su često sastavni dio doručka, izvori su ovog važnog vitamina prema riječima prof. dr. sc. Colić Barić.

Pretpostavlja se da čak milijardu ljudi na svijetu pati od nedostatka ovog vitamina, a Europska agencija za sigurnost hrane preporučuje 50 nmol/L kao prikladnu koncentraciju vitamina D za sve populacijske skupine. Podatci su prikupljeni pod uvjetima minimalne sinteze vitamina D, tj. minimalnog izlaganja suncu.