Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Brinimo jedna o drugoj

Pilula za sreću

50 godina Valiuma – ženinog malog pomagača

Pet desetljeća nakon pojavljivanja jednog od najpopularnijih lijekova protiv tjeskobe – Valiuma, industrija proizvodnje srodnih lijekova ne jenjava. Iako je od davne 1963. godine promijenio ime u Diazepam, mnogi ga prepoznaju po njegovom izvornom imenu, ali i pjesmi popularnih Rolling Stonesa 'Mother's Little Helper' u kojoj su opjevana sva njegova lica.

Činjenica da liječnici u Americi izdaju najmanje 50 milijuna recepata za Xanax ili Alprazolam svake godine, što je više od jednog propisanog Xanaxa po sekundi, uistinu je zapanjujuća. Dok je Prozac i dvadeset godina nakon pojave na tržištu jedan od najpopularnijih antidepresiva.



Kada je riječ o antidepresivima žene su oduvijek bile ispred muškaraca u njihovom korištenju, što potvrđuju i istraživanja. Tako je jedna od studija potvrdila da u usporedbi s 17 posto muškaraca, čak 29 posto žena pati od nekog psihičkog poremećaja. Dok se, kada je riječ o depresiji, razlika u postocima povećava još i više. Naime, NICE (National Institute for Health and Care Excellence) je potvrdio da se u svojem životnom vijeku jedna od četiri žene odluči na terapiju lijekovima, dok je u slučaju muškaraca taj omjer manji – jedan na prema deset.

Stručnjaci navode kako razlozi tome mogu biti biološke i sociološke naravi. 'U žena, primjerice, često dolazi do post-porođajne depresije i psihoze.', navodi umirovljeni profesor farmakologije s King’s Collegea u Londonu, Malcolm Lader. Isto tako, poremećaji prehrane, koji su usko povezani s osjećajem nezadovoljstva vlastiti tijelom, mnogo su češći slučaj u žena.



I dok neki za veći postotak depresije i napadaje panike kod nježnijeg spola krive biološke predispozicije, s Browna veću pažnju pridaju onim sociološkim, točnije položaju žena u društvu.

Studija 'Selling Sanity Through Gender', ispituje kako se žene predstavljaju u reklamama za lijekove. Prof. Johathan Metzl tako ustanovljuje da će se žene, čiji je bračni status određen u skladu s njihovom bolešću, vjerojatnije liječiti.

Metzl također tvrdi da reklame za lijekove zapravo pokazuju kako cijeli jedan sustav promatra svoje pacijentice, jer one u jednu ruku 'ilustriraju načine na koje ova nova znanstvena liječenja ne bi mogla funkcionirati bez kulture u kojima su dobila značenje'. Reklame su na taj način postale 'spolne pretpostavke' u medicini i društvu, posebno između 1964. i 2001. kada je rasla proizvodnja čudotvornih pilula za depresiju i tjeskobu.



Ipak, u usporedbi s prijašnjim reklama seksizam je popusti na snazi, a mnogi obrazloženje vide u velikom broju žena koje rade u raznim poljima medicine, posebno onom vezanom uz psihičko zdravlje.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Zanimljivosti

Hrabra majka hrvatskoj javnosti poznate djevojčice Lave i sina Ozrena, NLP trenerica i supruga, Petra Petrušić gošća je ovotjedne epizode podcasta „Mame kod Lane“...

Darivanje

Weywardice – roman o ženskoj snazi u kojem se prate sudbine triju izuzetnih žena iz različitih stoljeća – zadivljujući su prvijenac australsko-britanske autorice Emilije...

Zanimljivosti

Prema široko prihvaćenoj definiciji, medijska pismenost uključuje sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih poruka u različitim oblicima.

Duh i tijelo

Radionica je osmišljena na temelju postavki teorije izbora i realitetne terapije, ali i iskustva Mirjane Belavić koja je majka troje djece.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.