Odjeća predstavlja način komunikacije, no morate li potpuno obuzdati svoj modni izričaj kako biste dobili posao ili postali dio korporativnog tima? Radionica poslovne mode koju su organizirali portal MojPosao i modna društvena mreža trendME, pokazala je da osobni stil ne mora nestati osim ako se ne zapošljavamo u strogo definiranom okruženju.
"Nemojte se sramiti svog osobnog stila, no vaša urednost i osobna higijena ostaju prioritet", rekla je Lidija Marošević iz modnog učilišta Profokus. Svoj stav na pitanje o spremnosti promjene osobnog izgleda radi dobivanja posla iznijelo je više od 800 ispitanika u anketi portala MojPosao koju je prezentirao Saša Matijašević, voditelj projekata.
Gotovo polovica ispitanika (48%) shvaća važnost izgleda u neverbalnoj komunikaciji. U tom smislu je i spremna na različite ustupke na račun svog osobnog modnog stila i fizičkog izgleda radi novog ili boljeg posla. Promjene variraju od promjene frizure, drukčijeg načina odijevanja do značajnijih promjena izgleda.
"Poslovni intervju je kao prvi spoj: obucite se da zadivite, ali zadržite svoj stil u granicama dobrog ukusa", rekao je Matijašević, a s njim bi se složila i većina ispitanika. Najradikalniji stav, koji je iskazao jedan od sudionika ankete koji podržavaju promjene osobnog stila bio je: "Dok mi se ta promjena sviđa i ako ju doživljavam kao poboljšanje, nije mi problem niti otići pod nož".
Dio ispitanika (28%) spreman je na promjene, ali ne u potpunosti. "Ne namjeravam se trajno promijeniti, ići u solarije, nositi štikle, ali spremna sam se našminkati", simpatičan je komentar jedne ispitanice. Ostali komentari ispitanika također potvrđuju kako se više pažnje posvećuje vještinama i znanjima, poput stranih jezika ili informatičkih znanja, nego vanjskom izgledu.
I najmanju promjenu izgleda zbog posla odbija 15% ispitanika. Smatraju da i u svom sadašnjem izdanju zadovoljavaju kriterije poslodavaca i ne bi se osjećali ugodno u drugačijim obrascima odijevanja.
Svaki deseti ispitanik isključuje svaku poveznicu modnog stila i fizičkog izgleda s povećanjem šansa za dobivanje posla. Ispitanici napominju da odijelo ne čini čovjeka, nego da čovjek čini odijelo. "Kod dobivanja posla treba prvenstveno davati prednost znanju i iskustvu u tom poslu, ali i kvaliteti kojom se posao obavlja. Što poslodavac ima od npr. prekrasne tajnice, ako nije informatički pismena, ne zna sročiti poslovni dopis, komunicirati s strankama i stručno obavljati svoje zadatke", komentar je jednog ispitanika.
"Nemojte se sramiti svog osobnog stila, no vaša urednost i osobna higijena ostaju prioritet", rekla je Lidija Marošević iz modnog učilišta Profokus. Svoj stav na pitanje o spremnosti promjene osobnog izgleda radi dobivanja posla iznijelo je više od 800 ispitanika u anketi portala MojPosao koju je prezentirao Saša Matijašević, voditelj projekata.
Gotovo polovica ispitanika (48%) shvaća važnost izgleda u neverbalnoj komunikaciji. U tom smislu je i spremna na različite ustupke na račun svog osobnog modnog stila i fizičkog izgleda radi novog ili boljeg posla. Promjene variraju od promjene frizure, drukčijeg načina odijevanja do značajnijih promjena izgleda.
"Poslovni intervju je kao prvi spoj: obucite se da zadivite, ali zadržite svoj stil u granicama dobrog ukusa", rekao je Matijašević, a s njim bi se složila i većina ispitanika. Najradikalniji stav, koji je iskazao jedan od sudionika ankete koji podržavaju promjene osobnog stila bio je: "Dok mi se ta promjena sviđa i ako ju doživljavam kao poboljšanje, nije mi problem niti otići pod nož".
Dio ispitanika (28%) spreman je na promjene, ali ne u potpunosti. "Ne namjeravam se trajno promijeniti, ići u solarije, nositi štikle, ali spremna sam se našminkati", simpatičan je komentar jedne ispitanice. Ostali komentari ispitanika također potvrđuju kako se više pažnje posvećuje vještinama i znanjima, poput stranih jezika ili informatičkih znanja, nego vanjskom izgledu.
I najmanju promjenu izgleda zbog posla odbija 15% ispitanika. Smatraju da i u svom sadašnjem izdanju zadovoljavaju kriterije poslodavaca i ne bi se osjećali ugodno u drugačijim obrascima odijevanja.
Svaki deseti ispitanik isključuje svaku poveznicu modnog stila i fizičkog izgleda s povećanjem šansa za dobivanje posla. Ispitanici napominju da odijelo ne čini čovjeka, nego da čovjek čini odijelo. "Kod dobivanja posla treba prvenstveno davati prednost znanju i iskustvu u tom poslu, ali i kvaliteti kojom se posao obavlja. Što poslodavac ima od npr. prekrasne tajnice, ako nije informatički pismena, ne zna sročiti poslovni dopis, komunicirati s strankama i stručno obavljati svoje zadatke", komentar je jednog ispitanika.
You must be logged in to post a comment Login