Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Duh i tijelo

Light proizvodi – manje masti, ali više šećera

Kupci se privlače s neopravdanim natpisima. Provjerite deklaracije!

Odlučili ste zdravo i polagano smršavjeti pa pažljivo birate namirnice koje kupujete. Sve što ima oznaku light ili što ima manje masnoće naći će se lako u vašoj košari. Deklaraciju ne čitate jer je sve to, mislite, dijetno. No znate li uopće što znači light i je li to jamstvo da se od tog proizvoda nećete udebljati? Odgovor leži u deklaracijama koje tako rijetko čitamo.

Lagano, ali ne i dijetno

Proizvodi koji na sebi imaju oznaku light odnosno smanjen udio nečega smiju taj natpis imati samo ako sadržavaju 30% manje te tvari u odnosu na slične proizvode koji nisu light, objašnjava magistar nutricionist iz Enciana Nenad Bratković.

No kvaka je u tome da ako se light odnosi na smanjen udio masnoća, to ne mora značiti da ima i manje šećera. Reklama za jogurt Ego, na primjer, kao i samo pakiranje, nesporno će vam dati naslutiti da ćete pijući taj jogurt smršavjeti. No na deklaraciji tog voćnog jogurta možete pročitati da sadržava čak 11,8 grama šećera, podjednako kao i obični voćni jogurti koji ne jamče mršavljenje.

Upravo su do tog zaključka došli i novinari britanskog Daily Maila, što su im potvrdili i stručnjaci. Light namazi, jogurti, pa čak i grickalice mogu biti trik te privući svojim natpisom, a istodobno sadržavaju jednako šećera (ili soli, na primjer) kao i obični proizvodi.



I mi smo se prošetali našim trgovinama, no čini se da kod nas stvari ipak nisu toliko drastične. Ipak, mlijeko koje na prvu ne biste povezali sa šećerom a "hvali se" da sadržava tek 0,9% masnoća, sadržava i 4,6 grama šećera. Voda za kojom ćemo posebno ljeti lako posegnuti često je ona s okusima, no i s tim vodama morate biti oprezni – iako je voda i iako je "light", sadržava gotovo uvijek šećere.

Ne tako lagane pahuljice

Proizvodima koji se deklariraju kao '‘light" te imaju, na primjer, smanjen udio masnoće u sebi povećava se razina ugljikohidrata kako bi se postigao bolji okus. Dakle, ako piše dijetalan, tada to mora značiti npr. ili “smanjen sadržaj masnoća”, “smanjena energetska vrijednost”, “smanjeni udio zasićenih masnih kiselina”, “smanjen udio natrija” itd., a koji se odnose na slične konvencionalne proizvode, kazuje Nenad Bratković.

Drugim riječima, ako na primjer margarin sadržava 40% manje zasićenih masnih kiselina ili 50% manje kalorija, to jasno nikako ne znači da je takav proizvod neopasan u smislu kalorijske vrijednosti. To samo znači da je u odnosu na konvencionalne margarine smanjenog sadržaja masnih kiselina ili energetske vrijednosti. Što nikako nije zanemarivo i može biti izuzetno bitno kod npr. osoba koje imaju povišen kolesterol ili trigliceride, koji su krvožilni bolesnici, itd.

Poznata je i priča o pahuljicama za doručak, koje često sadržavaju više šećera nego što bi trebao "lagani'’ obrok.

Sve u svemu, ako ste naumili smršavjeti te ako iz nekog razloga morate pripaziti na unos masnoća, šećera, soli ili slično, osim natpisa '‘light'’ svakako provjerite deklaraciju.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Budi fit

Možemo li pravilnom prehranom utjecati na starenje?

Gastronomija

Ako ste ljubitelj biljne prehrane, a načela veganstva imate u malom prstu, sljedeći recept oduševit će sva vaša čula.

Zdravstveni karton

Jabučni ocat prirodno sadrži visok udio fosfora, magnezija, kalija, kalcija i drugi minerala.

Budi fit

Ubrzajte metabolizam i uklonite nadutost...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.