Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Događanja

Vjerovala sam da postoji drugačiji život

Žrtve nasilja dobile su ‘Sigurno mjesto’

‘Vjerovala sam da postoji drugačiji život’ naziv je angažiranog televizijskog spota Ženske sobe, koji je jučer u dvorani Müller zagrebačkog kina Europa predstavljen hrvatskoj javnosti, uz popratnu javnu diskusiju na temu medijskog izvještavanja o nasilju nad ženama.

Spot će se od 6. prosinca emitirati na hrvatskoj nacionalnoj televiziji, te na lokalnim televizijama u većini hrvatskih županija, a dio je nacionalne kampanje protiv nasilja nad ženama ‘Sigurno mjesto’ koja ohrabruje žrtve nasilja da posjete web stranicu www.sigurnomjesto.hr, potraže pomoć i prijave nasilje.

Spot su zajedno s timom Ženske sobe realizirali Boris Krstinić, koordinator proizvodnje spota i direktor fotografije, redateljica Biljana Čakić Veselić, montažer Danilo Caković, montažer i Vladislav Čolić koji je bio zadužen za postprodukciju, te Dorijana Kavčić, tumačica/prevoditeljica znakovnog jezika gluhih pri Savezu gluhih i nagluhih grada Zagreba. U spotu je također sudjelovala i Sonja Šarunić, koja je svojim glasom ovaj spot učinila još dirljivijim i snažnijim.

[box style=”0″]

Angažirani televizijski spot „Vjerovala sam da postoji drugačiji život“ rađen je s ciljem osviještavanja javnosti o nasilju nad ženama i promocije web stranice ‘Sigurno mjesto’. Produciran je u okviru projekta „Sigurno mjesto“ kojeg financijski podržava Europska unija i Ured za udruge Vlade RH, a koji Ženska soba provodi u suradnji s organizacijama civilnog društva: S.O.S.– suradnja, osnaživanje, savjetovanje (Virovitica), Centar za žene Adela (Sisak) i Centar za podršku i razvoj civilnog društva ‘Delfin’ (Pakrac). U spotu sudjeluju članice organizacija: Ženska soba – Centar za seksualna prava, Centar za žene Adela (Sisak), S.O.S.– suradnja, osnaživanje, savjetovanje (Virovitica), Bolja Budućnost – Udruga žena Romkinja Hrvatske i Hrvatska udruga za školovanje pasa vodiča i mobilitet.

[/box]

Javna diskusija koja je pratila premijeru spota propitkivala je koliko i kako hrvatski mediji prate problem nasilja nad ženama, te koliko su žrtve sekundarno viktimizirane kroz sam način izvještavanja.  Diskusiju je moderirala dr. sc. Maja Mamula, koordinatorica Ženske sobe, a u raspravi su sudjelovale prof. dr.sc. Gordana Vilović s Fakulteta političkih znanosti, politička novinarka Anita Malenica, Olinka Pavić Perović, voditeljica odjela kreativnih rješenja u 24 sata, Boris Krstinić, koordinator proizvodnje spota i direktor fotografije, Karolina Pavić, urednica u Večernjem listu, Alma Draganić Brkić, urednica portala Ladylike, Lela Vujanić iz Ministarstva kulture, Iva Ušćumlić Gretić, novinarka i publicistkinja, Maja Vadžić, urednica na HRT-u te brojni drugi medijski djelatnici/e i aktivisti/ce udruga koje pružaju podršku ženama žrtvama nasilja.

Žrtve nasilja žene su svih dobnih skupina, no mnoge tek poslije četrdesetih odluče riješiti problem i potražiti pomoć. To su žene u srednjim godinama koje su odgojile i odškolovale djecu i napokon odlučile živjeti život kakav zaslužuju, bez uvreda i šaka njihovih partnera. Pri izlasku u javnost ne pomažu im ni mediji.

‘Naši mediji često senzacionalistički pristupaju tom problemu, inzistirajući na tome da žrtve nasilja daju izjave, što je veoma psihološki delikatno i za žene koje to proživljavaju i za njihovu djecu’, istaknula je novinarka Anita Malenica.

Ustvrdivši kako je senzacionalizam preplavio naše medije, za što su odgovorni oni koji rade u medijima, naglasila je kako je potrebna samokritičnost i edukacija sa stručnim ljudima o tome kako prezentirati tu temu.

Prof  Vilovic_Malenica_Vdjic“Lešinarenje koje je nama novinarima svojstveno trebali bismo staviti u drugi plan. Mislim da trebamo pokazati ljudskost na toj temi te bi trebali više paziti što i kako pišemo, s puno više odgovornosti”, istaknula je Malenica.

Da bi novinari trebali reagirati malo drugačije nego što su do sada, slaže se i profesorica na Fakultetu političkih znanosti Gordana Vilović. “Često puta reagiraju nakon nekog groznog događaja, a ‘super’ je ako je to slavna obitelj. Onda se u medijima pojavljuju tekstovi s puno ružnih detalja o tome na koji način je muž mlatio ženu, niz onoga što ide na štetu te žene”, kazala je.

Napominje kako o toj temi definitivno treba pisati ‘kako ljudi ne bi mislili da je jedna pljuska sasvim normalna’, ali na način da se o tome redovito piše na temelju dužeg praćenja te teme te s puno više osjetljivosti i brige.

Živimo, istaknula je, u teškom vremenu, gdje najprije pucaju veze između obitelji jer se nema za kupovinu jedne obične olovke ili litre mlijeka i onda se događaju tragične stvari.

“Senzacionalističko iskorištavanje nekih tragedija su i dalje tema i vrh onoga što možemo kazati o nasilju u obitelji i pretučenim ženama, a ozbiljni analitični tekstovi su na dnu i vrlo rijetko se objavljuju”, ustvrdila je Vilović.

Novinarima koji pišu o nasilju nad ženama poručila je da se u tijeku izvještavanja ‘probaju staviti u njezine cipele’ i pokušaju joj pomoći, ali ne na način da je se ‘skine u javnosti’ i oteža život.

dr  Maja Mamula (2)Koordinatorica Ženske sobe, Centra za seksualna prava Maja Mamula ustvrdila je da u Hrvatskoj s obzirom na popraćenost te teme, postoji značajna promjena u obraćanju pažnje na problematiku nasilja nad ženama, ali da s druge strane, postoji čitav niz mogućnosti za poboljšanje u praćenju slučajeva. Ipak, upozorava kako praksa pokazuje da vrlo često već s razine policije, sudova i istražnih sudova izlaze informacije s jako puno detalja na osnovu čega se žrtve mogu prepoznavati.

Kao jedno od rješenja također vidi edukaciju, a najvažnijim smatra zajedničku suradnju između organizacija koje rade na zaštiti ljudskih prava i nasilja nad ženama i medija, a to je senzibilizacija javnosti.

Mamula ipak smatra da za senzacionalističko iznošenje tog problema nisu isključivo krivi novinari te da je u pitanju i uređivačka politika i urednici.

Olinka Pavic Perovic (2)Voditeljica programa za mlade Ženske sobe Antonija Hojt Ilić kazala je da su u spotu krenuli od toga da je nasilje nad ženama obavijeno brojnim predrasudama, poput one da se događa samo ženama iz ruralnih sredina, niže socio-ekonomskog statusa i obrazovanja.

“Prikazali smo žene različitih profesija, dobi i struka jer smo željeli pokazati da bilo koja žena može biti žrtva nasilja. Njime smo željeli i ohrabriti žene žrtve nasija da posjete stranicu www.sigurnomjesto.hr koja je namijenjama ženama žrtvama svih oblika nasilja i da tamo pronađu informaciju kako bi prekinule lanac nasilja i potražile pomoć jer za to nikad nije kasno”, istaknula je.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Suncokreti na oblacima

Neke žene zlostavljanje prijavljuju i potraže stručnu pomoć, a najčešće se zlostavljanje ne prijavljuje jer nakon prijavljivanja treba znati i smoći snage živjeti dalje,...

City Life

Obilježavanje Međunarodnog dana protiv nasilja nad ženama

Dobar posao

Psihologinja Maja Mamula potpora je žrtvama spolnog zlostavljanja.

Dobar posao

O traumama seksualnog uznemiravanja na poslu treba otvoreno razgovarati i tražiti pomoć.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.