Damjana Domanovac: U turizmu se uvijek može raditi bolje

Lollipopbusinesslounge-11

Više od 180 izlagača iz 20 zemalja. Rezime je to ovogodišnjeg Međunarodnog sajma turizma PLACE2GO. Sajam je dobio i svoj  B2B dan rezerviran za poslovne susrete uz atraktivne panele na središnjoj pozornici. Pustili smo da se dojmovi slegnu i pozvali u goste Damjanu Domanovac.

Draga Damjana, prije svega čestitke na dobro obavljenom poslu. Spojili ste strast prema putovanjima i posao. Kakvi su dojmovi nakon novoga prostora? Nakon nekih novih koncepata…

Prije svega hvala na čestitkama, koje su kao i kritike uvijek dobrodošle. One nam pomažu da budemo još bolji. Sada kada su se slegli, dojmovi su odlični. Ovo je za nas bio veliki korak, koji se u konačnici isplatio. Kada vam priđu izlagači i kažu da su uvjeti izlaganja puno bolji, da je posjeta kvalitetnija i da su dogovorili više konkretnih poslova, tko može biti sretniji od nas kao organizatora? I posjetitelji su primijetili naš trud uložen, ove godine, posebno u organizaciju zanimljivih predavanja što je bilo nagrađeno punim gledalištem.

DamjanaDomanovac06

Je li Vam već na pamet pala neka nova ideja? Što bi nas moglo dočekati iduće godine? Vidjeli smo i dosta novih i zanimljivih partnera.

Ideja uvijek ima napretek, ali nemamo uvijek dovoljan budžet za njihovu realizaciju. Zato idemo korak po korak da budemo sigurni da nećemo probiti financijsku konstrukciju. Ove godine investirali smo više u promociju samog sajma, s obzirom na promjenu prostora, u veliki ekran jer smo htjeli da predivne fotografije s putovanja naših gostiju-predavača budu što bolje doživljene. Za sljedeću godinu pripremamo nove atrakcije od kojih će neke biti po prvi puta viđene u Hrvatskoj. O njima je prerano govoriti jer ne smijem izvaditi sve adute iz rukava. Što se tiče partnera, trudimo se dovesti izlagače sa što više svjetskih turističkih destinacija. Lijepo je na jednom turističkom sajmu vidjeti ljude različite boje kože i različitih fizionomija, čuti više svjetskih jezika i naravno dobiti informacije iz prve ruke. Za sljedeću godinu već sada imamo najavu i nekih novih destinacija. Uglavnom i dalje idemo zacrtanim smjerom, a radit ćemo još više i na B2B danu koji nam se pokazuje kao sve važniji dio sajma.

Panelica Cjelogodišnji turizam - izazov ili mit_

Bilo je dosta zanimljivih panela. Skupili ste i Andrassy, Dvornikovu, Doru Pandoru… Koji je Vaš favorit?

Iskreno, teško je reći tko je zanimljiviji i tko me se više dojmio. Svi su oni posebni na svoj način. Možda ležerno izlaganje puno anegdota i posebnog stila Roberta Knjaza je ono što je najbliže mom načinu doživljavanja putovanja. A i Robertu se uvijek od srca nasmijem.

Lollipop business lounge - 07

Smatrate li da turizam u Hrvatskoj ispunjava sve potencijale koje ima? Što je to na čemu još trebamo raditi? Kakva je budućnost sajmova?

U turizmu se uvijek može raditi bolje, a u trenutku kada budemo mislili da smo najbolji dogodit će se da to nismo. Ne treba se uljuljati, već učiti i uvijek nadograđivati vlastito znanje. Uvijek ima boljih. Puno moramo poraditi na ophođenju s turistima, jer kao što volimo reći: čovjek je ključ uspjeha u turizmu-to moramo i opravdati. Kada vas na recepciji hotela dočeka jedan premoreni, loše plaćeni recepcioner bez osmjeha na licu, onda je prvi dojam destinacije izuzetno loš. Isto je i kada loš rižoto sa surimi štapićima platimo kao da smo pojeli friškog jastoga na žaru. Ako želimo razvijati kvalitetan turizam onda moramo krenuti od sebe i od toga što sami ne želimo doživjeti. To sigurno ne žele doživjeti i naši turisti. Kada saznamo što ne želimo doživjeti lakše ćemo graditi ono što želimo.

Što se tiče budućnosti sajmova, mislim da je ona „svjetla“. Direkti kontakt između pružatelja usluge i njenog korisnika uvijek će ulijevati više povjerenja i dodati i pokoju emociju od hladnog kontakta putem interneta. Zato mislim da ovaj vid poslovanja i ostvarivanja kontakata nikada neće biti u krizi.