Iznenađujuće dobrobiti jaja

Perfekcionizam same prirode ponekad nema granica, a sam primjer toga je i jedna od namirnica koja čini ključni dio ljudske prehrane – jaje. I dok ih mnogi poistovjećuju s visokim kolesterolom, unutar tvrde ljušture krije se hrana čija konzumacija uvelike može doprinijeti kvaliteti života.

Za zdravu djecu

Jaja su puna holina, B vitamina koji je potreban bebama pri razvoju mozga. Kolin kod beba smanjuje rizik od mentalnih poremećaja, kao i mogućnost javljanja sindroma Down.

jaja1Pomažu osjećaju sitosti

Prema studiji provedenoj 2013. godine proteinski doručak pomaže osjećaju sitosti tijekom cijelog dana. Stoga ako pokušavate skinuti kilograme razmislite o doručku koji uključuje jaja jer ćete samim time smanjiti potrebe tijela za onim kobnim zalogajem u kasnijim večernjim satima.

Jaja za bolje reflekse

Tirozin – aminokiselina u jajima, doprinosi brzim refleksima. Naime, tirozin može igrati značajnu ulogu u donošenju brzih odluka i reagiranju što nije na odmet ako se nalazite u prometu ili nekoj drugoj potencijalno opasnoj situaciji. Također, ova aminokiselina pospješuje pravilan rad štitnjaču, hipofize i tiroidne žlijezde, te potiče oslobađanje hormona rasta i smanjuje potrebu za jelom. Sprječava i potištenost, umor i razdražljivost, pa je tako pogodan i za ovisnike koji se žele odvići od kokaina.

jaja3Smanjuju rizik od karcinoma

Lijek za kugu današnjice – karcinom meta je neprestanih debata, a prema najnovijim istraživanjima nastanak istog može se smanjiti konzumiranjem određene hrane, između ostalog i jaja. Iako se kuhanjem količina antioksidansa smanjuje i do 50 posto, količina istih je svejedno jednaka onoj koju pronalazimo u jabuci.

Za niži krvni tlak

Protein iz jaja može pomoći u snižavanju krvnog pritiska tako što u organizmu djeluje na isti način kao ACE inhibitori, neka vrsta lijekova protiv visokog tlaka.

Također, konzumaciju jaja ne morate ograničiti samo na prvi dio dana. Ona mogu biti odličan međuobrok.