Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Gastronomija

Pretilost: Što i kako jesti?

Mjesta za zabrinutost zasigurno ima, no jednako tako i prostora da pravilnim odabirima poboljšamo prehranu i način života.

Prema istraživanju GfK, Centra za istraživanje tržišta, više od polovice, točnije 56 posto odraslih ljudi u Hrvatskoj ima prekomjernu težinu ili je pretilo, dok je daljnji zabrinjavajući podatak taj da je porast težine zabilježen među mladima, odnosno u skupini od 15 do 35 godina.

S obzirom na trend daljnjeg rasta pretilosti, mjesta za zabrinutost zasigurno ima, no jednako tako i prostora da pravilnim odabirima poboljšamo prehranu i način života te sami za sebe napravimo potrebne korake ka zdravlju i dugovječnosti.

U nastavku donosimo kratke savjete koji pozitivno utječu na naše zdravlje, izgled i kvalitetu života.

Raznolikost prehrane

Naša prehrana mora biti raznolika: kombinacija voća i povrća, orašastih plodova, začina, nerafiniranih biljnih ulja, mliječnih proizvoda, ribe, jaja i crvenog mesa, karta je s kojom ne možemo pogriješiti.

Crveno meso prema svom sastavu spada u nutritivno najbogatije namirnice jer osigurava visoko kvalitetne bjelančevine, željezo, cink, selen i vitamine B6 i B12. Kako bi se zadovoljile dnevne potrebe za svim navedenim nutrijentima crveno meso treba biti sastavni dio uravnotežene prehrane. Ovakav način prehrane izvrsna je prevencija razvoja malignih oboljenja o kojima se sve više priča, no treba biti svjestan da je za njihov razvoj odgovorno više faktora nezdravog životnog stila: stres, sjedilački način života, manjak kretanja, cigarete, alkohol, lijekovi i dr.

Također, porast suvremenih kroničnih bolesti prisutan je i zbog pretjerane konzumacije visokokalorične, nutritivno siromašne hrane: rafiniranih ugljikohidrata i procesuiranih prehrambenih proizvoda, uz smanjeni unos cjelovitih namirnica – crvenog mesa, jaja, ribe, mlijeka te voća i povrća.

meal-918638_1920

Umjerenost u obrocima

Više malih kvalitetnih obroka dnevno zdravije je nego jedan do dva velika i kalorična obroka. Neredovita konzumacija hrane, objedovanje na radnom mjestu, u automobilu i na brzinu, važni su faktori koji utječu na razvoj pretilosti i porast bolesnih stanja. Umjeren unos različitih namirnica, blagovanje za stolom, uz obitelj i prijatelje ostaje glavni i najbolji prehrambeni savjet kod zdrave populacije.

Redovito kretanje na svježem zraku i tjelesna aktivnost

Suvremen način života, porast stresa te sve više sjedilačkih poslova ne ostavljaju dovoljno prostora za boravak na svježem zraku i tjelesnu aktivnost. Ipak, gdje god je i kad je moguće razmislite o uzimanju aktivne pauze, odlasku u kratku šetnju ili barem ustajanju s radnog mjesta i laganim vježbama istezanja.

roller-skates-381216_1920

Smanjen unos cigareta i alkohola na najmanju moguću mjeru

Velik broj bolesnih stanja nastaje i zbog pretjerane konzumacije alkohola, cigareta i nekontroliranog uzimanja različitih lijekova. Uz uravnoteženu prehranu bogatu željezom i kvalitetnim bjelančevinama, razmislite o smanjenju pušenja i konzumacije alkohola.

Činjenica je da postajemo pretila populacija, krećemo se premalo i već u startu imamo povećan rizik od razvoja kroničnih bolesti. Upravo zato prehrana mora biti raznolika i uravnotežena, a to podrazumijeva da naši jelovnici uključuju krto crveno meso, kao najvažniji izvor željeza te cinka, selena, masnih kiselina i bjelančevina uz ostale nutritivno bogate namirnice poput povrća, cjelovitih žitarica, začina, biljnih ulja, voća i orašastih plodova.

Pročitajte još

Duh i tijelo

Eterična ulja, te ugodne supstance koje se mogu fino raspršiti, udahnuti ili nanijeti na kožu, jednostavan su, ali vrlo učinkovit, način borbe protiv zimskog...

Savjeti stručnjaka

Svi koji imaju neke bolesti bi se prije uzimanja CBD ulja TREBALI konzultirati sa svojim liječnikom te tako spriječiti moguće nuspojave.

Budi fit

Trčanje je idealan kardio trening, koji ojačava mišiće i djeluje na poboljšanje općeg fizičkog stanja i psihičkog stanja.

Zdravstveni karton

Ovo superzdravo ulje također jača već oslabljeni imunitet tako što potiče funkcije bijelih krvnih zrnaca u borbi protiv štetnih patogena i mikroba.

Advertisement