Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Gastronomija

Pretilost: Što i kako jesti?

Mjesta za zabrinutost zasigurno ima, no jednako tako i prostora da pravilnim odabirima poboljšamo prehranu i način života.

Prema istraživanju GfK, Centra za istraživanje tržišta, više od polovice, točnije 56 posto odraslih ljudi u Hrvatskoj ima prekomjernu težinu ili je pretilo, dok je daljnji zabrinjavajući podatak taj da je porast težine zabilježen među mladima, odnosno u skupini od 15 do 35 godina.

S obzirom na trend daljnjeg rasta pretilosti, mjesta za zabrinutost zasigurno ima, no jednako tako i prostora da pravilnim odabirima poboljšamo prehranu i način života te sami za sebe napravimo potrebne korake ka zdravlju i dugovječnosti.

U nastavku donosimo kratke savjete koji pozitivno utječu na naše zdravlje, izgled i kvalitetu života.

Raznolikost prehrane

Naša prehrana mora biti raznolika: kombinacija voća i povrća, orašastih plodova, začina, nerafiniranih biljnih ulja, mliječnih proizvoda, ribe, jaja i crvenog mesa, karta je s kojom ne možemo pogriješiti.

Crveno meso prema svom sastavu spada u nutritivno najbogatije namirnice jer osigurava visoko kvalitetne bjelančevine, željezo, cink, selen i vitamine B6 i B12. Kako bi se zadovoljile dnevne potrebe za svim navedenim nutrijentima crveno meso treba biti sastavni dio uravnotežene prehrane. Ovakav način prehrane izvrsna je prevencija razvoja malignih oboljenja o kojima se sve više priča, no treba biti svjestan da je za njihov razvoj odgovorno više faktora nezdravog životnog stila: stres, sjedilački način života, manjak kretanja, cigarete, alkohol, lijekovi i dr.

Također, porast suvremenih kroničnih bolesti prisutan je i zbog pretjerane konzumacije visokokalorične, nutritivno siromašne hrane: rafiniranih ugljikohidrata i procesuiranih prehrambenih proizvoda, uz smanjeni unos cjelovitih namirnica – crvenog mesa, jaja, ribe, mlijeka te voća i povrća.

meal-918638_1920

Umjerenost u obrocima

Više malih kvalitetnih obroka dnevno zdravije je nego jedan do dva velika i kalorična obroka. Neredovita konzumacija hrane, objedovanje na radnom mjestu, u automobilu i na brzinu, važni su faktori koji utječu na razvoj pretilosti i porast bolesnih stanja. Umjeren unos različitih namirnica, blagovanje za stolom, uz obitelj i prijatelje ostaje glavni i najbolji prehrambeni savjet kod zdrave populacije.

Redovito kretanje na svježem zraku i tjelesna aktivnost

Suvremen način života, porast stresa te sve više sjedilačkih poslova ne ostavljaju dovoljno prostora za boravak na svježem zraku i tjelesnu aktivnost. Ipak, gdje god je i kad je moguće razmislite o uzimanju aktivne pauze, odlasku u kratku šetnju ili barem ustajanju s radnog mjesta i laganim vježbama istezanja.

roller-skates-381216_1920

Smanjen unos cigareta i alkohola na najmanju moguću mjeru

Velik broj bolesnih stanja nastaje i zbog pretjerane konzumacije alkohola, cigareta i nekontroliranog uzimanja različitih lijekova. Uz uravnoteženu prehranu bogatu željezom i kvalitetnim bjelančevinama, razmislite o smanjenju pušenja i konzumacije alkohola.

Činjenica je da postajemo pretila populacija, krećemo se premalo i već u startu imamo povećan rizik od razvoja kroničnih bolesti. Upravo zato prehrana mora biti raznolika i uravnotežena, a to podrazumijeva da naši jelovnici uključuju krto crveno meso, kao najvažniji izvor željeza te cinka, selena, masnih kiselina i bjelančevina uz ostale nutritivno bogate namirnice poput povrća, cjelovitih žitarica, začina, biljnih ulja, voća i orašastih plodova.

Više

Savjeti stručnjaka

Slično kao i papilomi, i bradavice se mogu pojaviti na bilo kojem dijelu tijela, čak i na genitalnom području, te predstavljati smetnju, osobito ako...

Beauty report

Kreme sa zaštitnim faktorom trebale bi se koristiti svakodnevno, a ne samo onda kada pomislimo na plažu

Savjeti stručnjaka

Cjelovite žitarice bogat su izvor proteina, minerala te vitamina B i E, a osim toga sadrže i malo masti, stoga su odličan izbor za...

Suncokreti na oblacima

Uskoro kreće vreva i galama i ovo vrijeme treba iskoristiti za napuniti baterije, za nahraniti dušu.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.