Projekt Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve, najnoviji je projekt Udruge IDEM, hrvatske udruge za stručnu pomoć osoba s posebnim potrebama, koji se provodi s ciljem uključivanja djece s teškoćama u razvoju u redovne srednje škole.
Kako su educirani školski suradnici i profesori preduvjet za stvarno uključivanje učenika s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja, udruga IDEM u sklopu projekta organizira edukativne vikend radionice za profesore srednjih strukovnih škola u pet hrvatskih gradova, Zagrebu, Šibeniku, Osijeku, Vukovaru i Zadru. U sklopu projekta u lokalnim se sredinama formiraju i obilazeći timovi za podršku redovnim školama sastavljeni mahom od stručnjaka (edukacijsko-rehabilitacijski stručnjaci, psiholozi, socijalni radnici…)
Na radionicama se pod vodstvom stručnjaka stječu kompetencije za rad s djecom s teškoćama. Vikend edukacijama obuhvaćeno je sedamdesetak profesora, kojima su osim teorijskih preduvjeta dane i jasne, konkretne i precizne didaktičko – metodičke upute za rad s djecom s teškoćama.
Društvene promjene ne događaju se ni brzo ni lako. Stupanj uključivanja djece s teškoćama u odgoj i obrazovanje odraz je društvene svijesti određene sredine i vremena u kojem živimo. U Hrvatskoj su napokon stvoreni jasni zakonski okviri za uključivanje djece s teškoćama. Ipak, kad je u pitanju srednjoškolsko obrazovanje, situacija nije blistava.
Prema podacima Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, od ukupno 187.695 srednjoškolaca, 2.766 čine učenici s teškoćama, što je samo 1.47%. Prema nekim procjenama oko 8.5% učenika s teškoćama srednjoškolske dobi nije prepoznati niti im je osigurana adekvatna podrška. Prema popisu stanovništva iz 2011. godine 3,6 milijuna građana starijih od 15 godina, 422 tisuće ima neki oblik invaliditeta. Njih 6,5 posto nema nikakvu školu, osnovnu školu završilo je 19,8 posto osoba s teškoćama, a srednju malo više od 39 posto.
Udruga IDEM već 16 godina radi s ciljem uključivanja djece s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja kao preduvjet njihova uključenja u društvo. Kroz projekte Udruga djeluje kao podrška školama, roditeljima i djeci u provedbi edukacijskog uključivanja.
Projektom "Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve“ udruga IDEM nastavlja razvijati i širiti podršku srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama. Zahvaljujući edukacijama, srednjoškolski profesori će se osposobiti za rad s djecom s teškoćama, a istovremeno se u sredinama formiraju i obilazeći stručni timovi kao podrška školama, profesorima, ali i djeci i roditeljima.
Kako su educirani školski suradnici i profesori preduvjet za stvarno uključivanje učenika s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja, udruga IDEM u sklopu projekta organizira edukativne vikend radionice za profesore srednjih strukovnih škola u pet hrvatskih gradova, Zagrebu, Šibeniku, Osijeku, Vukovaru i Zadru. U sklopu projekta u lokalnim se sredinama formiraju i obilazeći timovi za podršku redovnim školama sastavljeni mahom od stručnjaka (edukacijsko-rehabilitacijski stručnjaci, psiholozi, socijalni radnici…)
Na radionicama se pod vodstvom stručnjaka stječu kompetencije za rad s djecom s teškoćama. Vikend edukacijama obuhvaćeno je sedamdesetak profesora, kojima su osim teorijskih preduvjeta dane i jasne, konkretne i precizne didaktičko – metodičke upute za rad s djecom s teškoćama.
Društvene promjene ne događaju se ni brzo ni lako. Stupanj uključivanja djece s teškoćama u odgoj i obrazovanje odraz je društvene svijesti određene sredine i vremena u kojem živimo. U Hrvatskoj su napokon stvoreni jasni zakonski okviri za uključivanje djece s teškoćama. Ipak, kad je u pitanju srednjoškolsko obrazovanje, situacija nije blistava.
Prema podacima Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, od ukupno 187.695 srednjoškolaca, 2.766 čine učenici s teškoćama, što je samo 1.47%. Prema nekim procjenama oko 8.5% učenika s teškoćama srednjoškolske dobi nije prepoznati niti im je osigurana adekvatna podrška. Prema popisu stanovništva iz 2011. godine 3,6 milijuna građana starijih od 15 godina, 422 tisuće ima neki oblik invaliditeta. Njih 6,5 posto nema nikakvu školu, osnovnu školu završilo je 19,8 posto osoba s teškoćama, a srednju malo više od 39 posto.
Udruga IDEM već 16 godina radi s ciljem uključivanja djece s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja kao preduvjet njihova uključenja u društvo. Kroz projekte Udruga djeluje kao podrška školama, roditeljima i djeci u provedbi edukacijskog uključivanja.
Projektom "Cjeloživotnim obrazovanjem do škole za sve“ udruga IDEM nastavlja razvijati i širiti podršku srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama. Zahvaljujući edukacijama, srednjoškolski profesori će se osposobiti za rad s djecom s teškoćama, a istovremeno se u sredinama formiraju i obilazeći stručni timovi kao podrška školama, profesorima, ali i djeci i roditeljima.
In this article:djeca s posebnim potrebama, edukacija, IDEM, obrazovanje, udruga
Written By
admin
Click to comment
You must be logged in to post a comment Login