Trening i 4 cilja koja bi svi trebali imati

Koji su vaši ciljevi kada govorimo o treningu? Osim onih koji su spremaju za Rio ove godine, svi ostali bi trebali imati ova 4 cilja u vidu:

Cilj # 1 : Zdravlje

Zdravlje je jedna od onih stvari koji obično uzimamo zdravo za gotovo – dok ne ostanemo bez njega. Tek onda kada nam je zdravlje narušeno shvatimo da je zdravlje temelj za sve kada je u pitanju naše tijelo. Naš trening (zajedno sa prehranom i životnim navikama) bi trebao biti u službi zdravlja, a ne protiv njega. Kada napravite sistematski pregled i ponovite ga opet sljedeće godine, vaše zdravlje bi trebalo biti jednako ako i ne i bolje.

Cilj # 2 : Izvedba

Kada govorimo o vrhunskom sportu činjenice su ovdje kristalno jasne. Bez obzira kako trening izgleda u teoriji, ako on ne pomaže da se naše performance (izvedba) poprave, znači da nešto ne drži vodu. Izvan konteksta vrhunskog sporta, ljudi zaboravljaju na (pravilnu) izvedbu. „Moj cilj je da budem zdrav/a“. Naš trening usmjeren na zdravlje trebao bi omogućiti da se s lakoćom nosimo s dnevnim zadacima i da nam ostane još dosta energije na kraju dana. Pametno sastavljen i izveden trening nam može pomoći u tome. Osim toga, dobar trening bi nas trebao pripremiti i za iznenadne situacije poput proklizavanja, sprintanja za djecom/javnim prijevozom, da smo u stanju nekoga podignuti kada padne ili da se obranimo od opasnosti. Je li vas vaš trening priprema za tako nešto?

Cilj # 3 : Sastav tijela

Vaš trening bi vam trebao pomoći da se riješite masnog tkiva ili da zadržite zdrav postotak istog. To je od velikog značaja za vaše zdravlje i vašu izvedbu.

Uz postotak masnog tkiva, drugi važan čimbenik kojeg znamo ostaviti u drugom planu je postotak mišićne mase koju imamo. Vaš trening bi trebao pomoći i/ili održati dobar postotak mišićne mase.

Margareta Marković, Motus Melior

Margareta Marković, Motus Melior

Ljudi griješe misleći da je dobivanje mišićne mase isključivo namijenjeno sportašima i onima koji žele dobro izgledati na plaži. Mišićna masa je na najvećoj razini u vašim dvadesetim i nakon toga se kotrlja isključivo nizbrdo. Vaš trening bi barem trebao biti usmjeren da održite količinu mišićne mase koju imate, ako ništa drugo. Ako preveniramo ono što se pogrešno tumači kao gubitak mišićne mase zbog godina života, naš metabolizam će raditi na istoj razini, a postotak masti neće rasti. Mišići također osiguravaju jakost i funkcionalnu nezavisnost. Ako se ozbiljno razbolite, to će vam dati bolje pretpostavke da se oduprete istoj (slabe, onemoćale starije osobe puno brže izgube bitku s bolešću).

Cilj # 4 : Dugovječnost

Imam veliki „respect“ prema onima koji su odlučili gurati svoja tijela preko svih granica, koji ostvare svoje snove i osvanu u Guinnessovoj knjizi rekorda. Za sve nas ostale koji neće biti viđeni na Eurosportu i slično, važan cilj treninga je težiti dugovječnosti. Moja definicija dugovječnosti – dokle god sam živa, ja sam i funkcionalna. U prošlom sam životu sigurno bila šišmiš. Oni napuste ovaj svijet čim se prestanu kretati. Stoga, nađite svoj način kako uživati u visokoj razini fitnesa kroz cijeli život. To uključuje da budete pametni u treningu danas, kako bi mogli jednako dobro trenirati i sutra i ostatak vašeg života.

Svi vi pametni vježbači nastavite i dalje u revijalnom tonu i primite moje čestitke na vašem putu prema dugovječnosti! Svi vi ostali koji još uvijek razmišljate, sada imate par zadanih ciljeva za koje se možete uhvatiti. Lets go!!!

Tekst napisala Margareta Marković, magistra kineziologije fitnessa i sporta, certificirana za promjene životnih navika koji uključuju prehranu. Radi kao kondicijski trener za fitness i sport u Motus Melioru te je zadužena za promjene sastava tijela klijenata.