5 razloga zašto ne kretati na dijetu

Designed by Freepik

Svatko od nas barem je jednom u životu bio na nekakvoj dijeti. Stiglo je proljeće i vjerojatno opet razmišljate kako se nekom obećavajućom dijetom riješiti masnih jastučića nakupljenih tijekom zimskih mjeseci. Stanite i razmislite opet.

Rigorozne dijete i iscrpljujuća tjelovježba mogu dati kratkoročne rezultate, ali brz povratak kilograma donosi još veću frustraciju.

Donosimo vam pet razloga zašto ne biste uopće trebali kretati na dijetu.

1. Yo-yo efekt

Ovo već i vrapci na granama znaju – nakon perioda uskraćivanja hrane nastupa ekstremna želja za hranom koja će, vrlo vjerojatno, biti i zadovoljena. Na taj ćete način vrlo brzo ne samo vratiti kilograme izgubljene dijetom, nego je lako moguće da ćete dobiti još koju dodatnu kilicu zbog toga što smanjeni unos hrane usporava vaš metabolizam.

2. Preokupacija hranom, a ne zdravom prehranom

Jednom kad krenete na dijetu postajete opsjednuti hranom umjesto idejom zdrave prehrane. Količina unesenih kalorija nije jedina važna stavka prehrambene vrijednosti namirnica i ako se fokusirate samo na to, nećete u organizam unositi dovoljno nutrijenata potrebnih za njegovo normalno funkcioniranje.

3. Manjak energije

Računica je jednostavna – ako ne jedete dovoljno, ne opskrbljujete svoje tijelo dovoljnom količinom goriva. Kao posljedica toga javlja se manjak energije, umor, vrtoglavice i bezvoljnost. I još dodajte početak bjesomučnog vježbanja…

4. Tempo života ne dozvoljava dijetalnu ishranu

Dijete često zahtijevaju da promijenite svoje prehrambene navike toliko da se dnevna rutina potpuno izmjeni. Objedovanje u restoranima, večere kod prijatelja i posebne prilike poput proslava rođendana postaju problematične i najlakše ih je početi izbjegavati. Međutim, to su stvari koje život čine lijepim. Nemojte ih propuštati zbog nametnutog režima prehrane. Opustite se.

5. Masnoće su zadnje što dijetom izgubite

Na početku dijete, prva izgubljena tri do četiri kilograma su tekućina, što predstavlja opasnost za vaše zdravlje zbog mogućih dehidracija i manjka minerala u tijelu. Još je gore gubljenje mišićne mase zbog nedovoljnog unosa nutrijenata i kalorija. Ako gubite više od 1,5 kilograma tjedno, većina izgubljene mase je voda i mišićna masa, a najmanji postotak čine masnoće.