Zašto dijete ne funkcioniraju?

Dijete ne funkcioniraju. Ne mogu smršaviti. Kriva je genetika. Sve to znam i sve sam to čula!

Sve su ovo frustracije i očaj osoba koje se bore s prekomjernom težinom. Nažalost, u tom je paklu puno ljudi.

Opseg problema je poprimio epidemijske razmjere, više je od 700 milijuna odraslih osoba s debljinom u svijetu. U Sjedinjenim Američkim Državama 65 % stanovnika ima prekomjernu tjelesnu masu, a 31 % debljinu. U Europi preko 40 % odraslih ima prekomjernu tjelesnu masu, a oko 20 % debljinu.

U Hrvatskoj debljinu ima 20,3 7% odraslog stanovništva, 20,14 % muškaraca i 20,60 % žena, od čega u dobi od 45 do 54 godine 27,85 % muškaraca i 32,82 % žena. U odrasloj populaciji u Hrvatskoj među osobama s pozitivnom anamnezom moždanog udara prekomjernu tjelesnu masu ima 66 % muškaraca i 75 % žena, među osobama s povišenim krvnim tlakom 78 % muškaraca i 74 % žena, a među osobama sa šećernom bolesti tip2 79 % muškaraca i 84 % žena.

Ali zašto?

Iako je tako lako kriviti niz divnih dijeta koje ostavljaju vaše tijelo u daleko gorem stanju nego prije njih, moramo priznati da dijete nisu odgovorne za srž problema.

„Zapravo vas lako naučim znanosti o gubitku težine za manje od jedne sekunde! Spremni!? Jedite manje, krećite se VIŠE. Oh, i nemojte jesti “hranu” koja je potpuno sranje“, pojašnjava Jillian Michaels.

Zvuči posve jednostavno, a ipak se mnogi i dalje bore. Naravno, ima nekih nijansi, ali sve je to samo zdrav razum.

Nemojte jesti stvari koje nisu hrana poput kemikalija, konzervansa, lažnih aroma, masti, umjetnih boja, umjetnih zaslađivača itd. Dajte sve od sebe da konzumirate hranjive sastojke u njihovom najvećem obliku (kvalitetni proteini, masti i ugljikohidrati). Hranite se organski kad je to moguće kako biste izbjegli pesticide, hormone i antibiotike.
Doista, ako je to tako jednostavno, zašto je tako teško i kako svladati prepreke jednom zauvijek ?!

Debljanje je psihološki problem

Prvo, moramo prihvatiti da debljanje nije fizički problem, već psihološki, koji se očituje u fizičkom stanju našega organizma. Sve dok ne riješite probleme zbog kojih se prejedate, nijedna dijeta neće uspjeti. Nema ništa loše u vašoj genetici. Nismo se rodili debeli. Ne debljaju ugljikohidrati, ne deblja meso, ne deblja ni šećer. Deblja vas previše kalorija. Bez obzira koliko zdrav bio njihov izvor.

Čak i sa stanjima poput bolesti štitnjače, PCOS i slično, možete održati zdravu težinu.

Kako naučiti kontrolirati prehranu

Prvo, morate prihvatiti da morate jesti manje, a više se kretati, kaže Jillian Michaels.

Drugo, želite raditi na prepoznavanju toga ZAŠTO se prejedate. Koje emocije izazivaju prejedanje? Jedete li kad vam je dosadno, kad ste tužni, tjeskobni, kad mislite da ste izvan kontrole ili sve gore navedeno? Važan dio razumijevanja toga je i priznavanje problema, emocionalno i psihološki.

Treće, što možete učiniti za suzbijanje emocionalnog prejedanja u stvarnosti? Te četiri strategije su se pokazale vrlo učinkovite, tvrdi Jillian Michaels.

Podrška obitelji i prijatelja

Objasnite im zašto želite smršaviti. Recite ljudima kako vas mogu najbolje podržati na tom putovanju – bilo da idu u šetnju s vama ili vam pomažu u pripremi zdravih obroka.

Ako vam tko od njih ne daje podršku, ne trudite se objašnjavati. Treba vam motivacija, a ne netko tko će vas učiniti nesposobnima.

Pridružite se zajednici istomišljenika

Zatvorene Facebook grupe, na primjer. Potražite potporu u zoni koja ne osuđuje, gdje možete odahnuti, suosjećati i osjećati se manje sami znajući da se mnogi ljudi bore sa sličnim pitanjima kao i vi.

Pronađite aktivnost ili hobi koji vas zabavlja

Bavite se kreativnim pisanjem. Upoznajte vrtlarstvo. Pokušajte s meditacijom. Volontirajte u skloništu za pse ili mačke. Ako vam nešto odvrati pažnju i spriječi impulzivno prejedete, dugoročno možete smanjiti tisuće kalorija.

Učinite nešto za sebe

Isprobajte neki tretman u centru ljepote. Kupajte se uz svijeće u kadi prepunoj mjehurića. Stavite masku za lice, napravite piling tijela. Ovakvi postupci brige o sebi pomažu vam izgraditi samopoštovanje i pružit će vam osjećaj ugode koji nema veze s hranom.

Konačno, cilj je pomoći naučiti upravljati emocijama na putovanju do zdravlja.

 

Izvor: Jillian Michaels