Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Gastronomija

Hrana za laku noć

Zaboravite na tablete za spavanje.

Ako ne možete zaspati, a nekim čudom nemate prevelikih briga na pameti, moguće je da ste nešto pojeli. Ili pak niste. Hrana koju konzumiramo može drastično utjecati na naše spavanje – nešto budi živčani sustav, drugo ga pak smiruje i opušta.

Međutim, to što ćete jesti ovisi o navikama spavanja. Ako se previše prevrćete i okrećete i nemirni ste prije nego zaspite, kao dodatak vašoj večernjoj prehrani najbolji su ugljikohidrati koje ćete sporije probaviti (grah, slatki krumpir, kupine, maline) – oni pospješuju stvaranje serotonina koji ima smirujući učinak.

Ako padnete kao pokošeni u krevet i momentalno zaspite, ali se kasnije budite, vjerojatno patite od fluktuacije razine šećera u krvi. Ne bi bilo loše pokušati s visokoproteinskim obrokom prije spavanja – malo oraha, kockica dvije sira – to će držati šećer pod kontrolom tijekom noći. Pokušajte unijeti hranu koja sadrži ublažavajuće nutrijente poput magnezija – on opušta mišiće i smiruje tijelo. Zatim vitamin B koji je ključan u proizvodnji serotonina i ostalih moždanih kemikalija ključnih za dobar san. Izbjegavajte hranu koja stimulira tijelo i tako ometa san. Kofein je najgora stvar – njegov učinak može trajati i do deset sati. Bježite od kave, čaja, gaziranih pića, čokolade i ostalih namirnica i svari koje sadrže kofein (naravno, prije odlaska u krevet)

Što izbjegavati prije odlaska na spavanje?
  • Šećer – potiče mozak na lučenje hormona stresa koji ometaju spavanje i koji uzrokuju nestabilnost u razini šećera u krvi zbog koje se najčešće budite (kad trebate u 3 ujutro ići na WC, recimo)
  • Čokolada – osim kofeina sadrži i puno teobromina koji ima stimulirajući učinak
  • Crno vino – alkohol, tiramin (spoj sličan aminokiselinama koji povećava razinu stimulirajućih neurotransmitera
  • Aspartam/umjetni šećer – gori je od pravog šećera. Držat će vas budnima čitavu noć
  • Začinska hrana – luk, đumbir, ljute papričice; ne prije spavanja


Ostatak članka pročitajte ovdje:
Hrana za laku noć – zaboravite na tablete za spavanje

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Gastronomija

Čokoladna torta bez brašna nastaje brzo i nestaje još brže.

Savjeti stručnjaka

Nedostatak sna kod djece utječe i na njihove motoričke sposobnosti, te su sklonija nezgodama i ozljedama.

Gastronomija

Mikado riža je za mnoge i dan danas, puno više od čokolade s police.

Zdravstveni karton

Poboljšanje kvalitete i količine sna započinje dobrim režimom spavanja koji se naziva 'higijena spavanja'.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.